onsdag 31 juli 2013

Omslagsonsdag med temat siluetter

Nu är det onsdag igen och dags för omslagsonsdag hos bokpotaten! Veckans tema är siluetter.


Favoritomslag? Wäh, det är ju så svårt! Det står mellan Exodus, Sleepy Hollow och Slaktare Små. Ole dole doff... Haha. Exodus gillar jag för att den är så stilren och det enda man ser är två människor på en båt och inget land i sikte, vilket ju också är lite det som boken verkar handla om. Dramatiskt sådär. Sleepy Hollow gillar jag för den ser ganska skrämmande ut, med en svart häst och en huvudlös ryttare framför en stor fullmåne. Det jag gillar med Slaktare Små är att den är så mörk med disigt ljus bakgrund, och det ser på nåt sätt ut att vara från en annan värld.


3 kommentarer:

  1. Det finns massor med bokomslag med siluetter på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte det föst, men sen när jag letade så var det ju siluetter på var och varannan! ;)

      Radera
  2. Jag gillar omslaget på De dödas imperium :)

    SvaraRadera