tisdag 23 juli 2013

Sagan om Klanen Otori

Tillåt mig att segervråla lite: GAAAH! *allmänt lyckliga ljud* ÄNTLIGEN! 

Idag var jag i stan med min kompis och jag tänkte att vi kunde gå till Myrorna för att nosa lite bland bokhyllorna. Brukar göra små raider där och på Emmaus med jämna mellanrum för att man kan hitta en del godbitar där. Det händer inte alltid, men idag hade jag tur! Det första jag såg var nämligen del 4 och 5 i serien Sagan om Klanen Otori.

Jag har de tre första hemma, men har inte lyckats hitta de två sista inbundna någonstans. Jag har letat och letat, tittat in i fysiska bokhandlar och på nätet, sökt på tradera och letat på loppisar, men ingenstans har jag hittat dem. Hade nästan gett upp hoppet och tänkt köpa dem i pocket. Men idag hade jag lyckan med mig i bakfickan! :D

Så för 50 kr fick jag alltså två inbundna böcker i fint skick, och serien står nu komplett och tronar i bokhyllan.

De tre översta hade jag redan hemma och de två understa är de nyinköpta. 
Hela serien i ordning (klicka på titeln för att komma till mina recensioner av dem): 

Jag älskar verkligen omslagen. Det är så fina färger och vackra detaljer! Gillar också att man på varje omslag ser ett inslag av det som ingår i böckerna, så där diskret i bakgrunden utan att spoila. Ser det inte på fyran eller femman än, men det är ju för att jag inte har läst dem. 

Jag är riktigt sugen på att läsa dem nu, så jag tror jag ska göra det efter att jag har läst ut A Dance with Dragons. Men jag kommer nog att läsa om hela serien från början då, för det var något år sedan jag läste de första så jag kommer inte ihåg allt. Åh, jag är så peppad! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar