lördag 13 juli 2013

Sugen på att läsa steampunk

Jag har blivit nyfiken på steampunk genren nu, mycket på grund av Boktyckes många fina recensioner på just steampunkböcker och för att jag just har upptäckt vad det faktiskt är för något. Har alltid varit lite fascinerad av den viktorianska eran, med alla fina klänningar, korsetter och hattar. Hela den tidsperioden i kombination med roliga uppfinningar verkar ju helt fantastiskt.

Jag satt här hemma och tittade på lite omslag på just steampunkböcker och kom att tänka på ett steampunkigt omslag som jag sett någonstans. Jag fick en känsla av att jag sett det hemma så jag gick och tittade i bokhyllan. Och visst stod det en bok där, lite dammig och ensam längst in mot väggen. Det är brorsans egentligen och jag var väl inte sugen på att läsa den då när han fick den för flera år sedan, dessutom så är min att-läsa-hög rätt stor, så det är väl därför jag inte har ägnat den några extra tankar.

Den väntade väl på rätt tid helt enkelt! Nu har jag lagt till den på goodreads, för den fanns inte på svenska där, och tryckt på to-read-knappen. Tänker läsa den så fort som möjligt, är verkligen sugen på att testa stempunk nu. :)


Tryck på bilden så kommer ni till bokens goodreads-sida. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar