torsdag 8 augusti 2013

Alla framsidor och baksidor till de nya Harry Potter-omslagen!

Nu har äntligen den sista av de nya omslagen till Harry Potter kommit ut! 


Personligen så tycker jag inte om den alls. På alla andra omslag så ser man bara siluetter eller så ser man inte ansiktet så tydligt, men på detta ser man ju ansiktena väldigt nära. Om man inte visste att det var Harry, Ron och Hermione på bilden så skulle man nästan inte kunna gissa det. Drakens öga då? Insåg han att han inte klarade av att göra det snyggt och lät bli att göra det överhuvudtaget, eller vad är det frågan om? Dessutom tycker jag att färgerna viker ifrån de andra i serien. 

Nu låter jag lite väl hård kanske. Men det var enligt mig ett riktigt bottennapp, tyvärr. 


Här är alla omslagen i serien: 



När jag tittade efter omslaget till Deathly Hallows såg jag också att de släppt baksidorna för böckerna! Jag visste jag inte att de skulle göra, så det var en rolig överraskning! Så här ser de ut:







Baksidorna tyckte jag var riktigt fina! Jag gillar att de satt dit citat från böckerna. Det känns kanske lite torftigt utan handlingen, men å andra sidan så kanske de riktar sig till de som redan läst dem? Gillar att det är den där blekt blåa tonen också, som ettan, trean, femman och sexan har på framsidan.


2 kommentarer:

  1. Vissa omslag var snyggare än andra, men... tror att jag är för van vid de gamla hederliga :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med faktiskt. Dessutom tycker jag om att sidorna har stjärnor och så på sig i de svenska! :)

      Radera