lördag 14 september 2013

Fantastic Beasts and Where to Find Them ska bli film!

Tillåt mig att glädletjuta lite: aaaah, iiih! :D

Anledningen till min lycka är att Fantastic Beasts and Where to Find Them ska bli film. Jag är glad över att få tillfälle att komma tillbaka till trollkarlsvärlden och att få se den ur en annan synvinkel än Harrys. Detta kan bli spännande!

Läs om det här, här och här. Det står ungefär samma sak på alla sidor, men ändå. Är man exalterad så kan man läsa om samma nyhet på flera ställen. ;)

Då fattas det bara att jag ska läsa den också. Håller just nu på att läsa Tales of Beedle the Bard som jag fick låna av Alekzandra. Ska nog köpa Fantastic Beasts snart, är så peppad på att läsa den nu när jag vet att jag kommer få se film på den också. Så himla kul!


Vilka omslag tycker ni är finast förresten? Jag är inte helt säker på vad jag tycker själv. Den gamla upplagan är så fin och fantasifull, men jag gillar inte rött och gult ihop. Så kräsen. Den andra är lite tråkig, men färgen är finare och den passar ihop med de två andra mycket bättre. :) 

Blir hur som helst att jag köper den nya upplagan eftersom jag har Quidditch Through the Ages i det nya omslaget också och de gamla tror jag inte finns att gå tag på mer än begagnade. Jag vill gärna köpa dem nya för pengarna går ju till comic relief för utsatta barn. :)


6 kommentarer:

  1. Den nya passar bättre till min beedle the bard, vill ha dom där två ocksåååååÅ!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon av böckerna som inte handlar om själva Harry. Min pojkvän älskar Harry Potter så det vore kanske en bra present till honom. Som jag sedan också kan läsa såklart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de bästa presenterna är de som man själv också har glädje av! ;)

      Radera
  3. Jag har bara läst böckerna om Harry Potter, inte dom andra. Men jag gillar dom böckerna och det kan nog bli kul att få komma tillbaka till den världen.

    SvaraRadera