måndag 2 september 2013

Fem frågor

Jag blev taggad av författardrömmar att svara på fem frågor, så här kommer de: 
Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Jag kände ofta att jag behövde skriva av mig om böcker jag läst och det är så ofta som jag inte känner någon som läst samma bok så då kom jag på idén med att börja bokblogga. Upptäckte efter ett tag hur många bokbloggar det finns där ute och det är ju skitkul! :) 
Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag väljer det jag tycker är roligt, förutom recensioner så tycker jag bokjerkan är kul och så är jag en riktig sucker för omslag så jag brukar vara med i det ganska nystartade omslagsonsdag hos bokpotaten
Vad vet de flesta inte om dig?
De flesta vet nog att jag tycker om att skriva, men vad de flesta inte vet är nog att jag faktiskt har några... eller typ två, bokidéer. Det är bara brorsan som läst lite av vad jag skrivit innan för jag litar på hans omdöme eftersom han är lika stor bokmal som jag. Har inte kommit längre än till själva idén än, men får väl ta mig i kragen snart för det vill ut. Men jag är så lat. Men jag vet att jag alltid har haft "problem" med att påbörja saker, jag bara drar mig och förbereder mig och tänker igenom det från alla vinklar. Men sen när jag väl börjar så gör jag det, liksom. 
Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Min bloggstil? Omslagstokig, språkpolis och karaktärsintresserad. Puh, det blev tre ord minsann! Well, jag skriver ganska mycket om hur karaktärerna beskrivs, om de är levande eller onyanserade. Tycker också språket är viktigt i böcker och det händer nog ofta att jag gnäller på eller hyllar språket. Och så tycker jag omslag är viktiga. Det är liksom bokens ansikte utåt, bokstavligt talat, så jag älskar när böcker har fina omslag som kan representera dem. :) 
Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
När jag inte bloggar så läser jag, umgås med familjen eller någon kompis, rider i skogen gör jag med lille pållen och på kvällarna brukar jag glo på TV-serier. 
Nu ska jag tagga fem andra bokbloggare: 
Alekzandra (stackarn, du råkar alltid ut för mina taggar :)) 
Bokfrossa
Fantasygrottan 
Ugh, kommer inte på fler så om någon läser detta och känner sig utmanad så kan ni ju göra den och lämna en kommentar så att jag kan läsa? :)

2 kommentarer:

  1. Oj, glömde HELT av den andra taggen! Ska dock svara på denna ;)

    SvaraRadera