söndag 1 september 2013

Månadsrapport - augusti

Lästa böcker i augusti: 
A Dance with Dragons av George R.R. Martin
Under näktergalens golv av Lian Hearn (omläsning)
På kudde av gräs av Lian Hearn (omläsning)
Under lysande måne av Lian Hearn (omläsning)
Vid hägerns skarpa skri av Lian Hearn
Häxan och lejonet av C.S. Lewis (omläsning - tänkte ta en recension på hela serien när jag läst ut alla ^^)
Quidditch Through the Ages

Antal böcker: 7
Totalt antal sidor: 3102
På svenska: 5
På engelska: 2
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 2
Omläsningar: 4

Det har varit en riktigt bra läsmånad för min del, jämfört med resten av sommaren och även resten av året. Jag läser lite långsammare på engelska så det gör väl sitt till, men de är ju bättre då! På tisdag börjar skolan igen så då kommer väl nöjesläsningen tyvärr sjunka lite igen, med tanke på all kurslitteratur vi läser.

Jag är nöjd över att nästan ha läst ut hela serien Sagan om klanen Otori. Har påbörjat den sista och hoppas läsa ut den så snart som möjligt eftersom tre på tre-utmaningen startar idag. I den utmaningen tänkte jag ju äntligen ta mig an Sagan om Ringen!

Vill också hälsa två nya bloglovin'-följare välkomna, så: välkomna! :D




2 kommentarer:

  1. Jag funderar också på att läsa om Narnia böckerna. Jag tror inte att jag har läst alla...

    Jag har en liten utmaning till dig: http://forfattardrommar.se/2013/09/01/fem-fragor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! :D De tar ju inte lång tid att läsa, och det var typ 10 år sedan jag läste dem så kommer inte ihåg så mycket.
      Jag såg det, kul! :)

      Radera