tisdag 1 oktober 2013

Månadsrapport - september

Lästa böcker i september: 
Och himlens vida väv av Lian Hearn
Den hemliga trädgården av Frances Hodgson Burnett (omläsning)
Sagan om Ringen av JRR Tolkien


Antal böcker: 3
Totalt antal sidor: 1308
På svenska: 3
På engelska: 0
Tegelstenar (500 sidor eller mer)1
Omläsningar: 1

Well, jag förutspådde ju förra månaden att det inte skulle bli så mycket läsning under september i och med skolstarten. Då det bara blev tre böcker så drar jag slutsatsen att jag är synsk, eller bara väldigt smart. ;) Hur som helst är jag väldigt nöjd med att äntligen ha läst ut Sagan om Ringen! Det är en bok som jag påbörjat flera gången men inte kommit längre än 100-150 sidor i. Mitt problem har nog varit att jag har haft andra böcker på gång samtidigt och att jag hellre läst dem eftersom den är lite seg i början. Men den tog sig och jag tycker verkligen om den, recension kommer så småningom. :) 

Jag tänker nog börja oktober med Jellicoe Road. Efter det får vi se, men förmodligen tar jag tag Sagan om de två tornen så fort som möjligt. 


4 kommentarer:

  1. Jag har försökt med Sagan om ringen en dag, då var jag nog dock för ung.. Sedan dess har jag inte vågat mig på den igen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man väl kommit över "seg-spärren" så är den faktiskt bra! Lite mysig och en go känsla i den. :)

      Radera
  2. Jag tycker hela Sagan om ringen-trilogin är segast av de sega!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt! Hoppas jag tycker annorlunda för jag vill ta mig igenom dem ^^

      Radera