söndag 27 oktober 2013

Nytt i bokhyllan - trilogin om Gemma Doyle

För någon vecka sedan gick jag till röda koret och kikade lite bland böckerna. Jag vet, jag vet, jag borde inte göra det. Jag har redan så många olästa böcker, osv... Men det är något som alltid drar mig dit alltså! 

Hur som helst, så fick jag syn på bok två och tre i Gemma Doyle-serien av Libba Bray jämte varandra i en bokhylla. Men ettan fanns ingenstans, ååh! Och eftersom de inbundna verkar vara slut hos förlaget så tog jag inte med dem hem den gången. Jag vill ju ha det jämt och fint i bokhyllan. ^^

När jag kom hem så kom jag på att jag aldrig letat efter dem på bokbörsen, en riktig snilleblixt för där fanns den första boken. Den liksom bara låg där... och log mot mig... Så jag gick tillbaka till röda korset några dagar senare och hoppades att de två andra fanns kvar, blev lycklig och köpte dem och sen beställde jag ettan när jag kom hem. 



De är ju så fina! Både tvåan och trean ser ut som de aldrig blivit lästa för de knakar fortfarande i dem när man öppnar dem. Ettan har blivit läst men är i väldigt gott skick, så jag är lycklig. ♥

Tror jag ska läsa dem när jag är klar med Sagan om Ringen. Håller på med Sagan om de två tornen nu men vill helst bli klar med hela serien innan november är slut, eftersom jag läser dem för tre på tre-utmaningen. Men efter det så är blir det nog Gemma Doyle skulle jag tro.

2 kommentarer: