söndag 6 oktober 2013

Smakebit på søndag - Jellicoe Road


På söndagar kan den som vill dela med sig av en smakbit på den bok som man läser just nu. Enda regeln är att man inte får spoila.

Just nu läser jag Jellicoe Road och den är så himla, himla bra. Jag har fortfarande runt 100 sidor kvar, men den har mig i sitt grepp och jag har en känsla av att den kommer bli min favoritbok i år. ♥

Min smakbit: 

"Girls under the age of fourteen are the most frightening creatures I have ever come across. They all insist on running around the house in their underwear. Then Nanna Faye comes over as well as Nonna Caterina and I have to drive them to Bingo in 'my car' and then they make us stay and we have to call out the numbers and they have these Bingo codes like, 'Tweak of the thumb... Stop and run... Two fat ladies... Clickety click,' and did you know Santangelo's black and Italian? Do you know how many cousins he has as a result? Well, I've met them all and they ask me a hundred questions and I rarely talk to anyone outside my immediate family or school so let's just say that the past twenty-four hours has been somewhat on the traumatic side. And to top it all off there's the sergeant who looks at me like I'm going to wipe out his family during the night." - s. 224


12 kommentarer:

  1. Älskade den här boken! Njut av de sista sidorna...

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du gillar den! Den ligger i min bokhylla och väntar och jag ser verkligen fram emot läsningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avboka alla planer, för du kommer nog inte vilja slita dig ;)

      Radera
  3. Weeei! Fan va kul att du gillar den!!!

    SvaraRadera
  4. Jeg har hørt flere si at de virkelig liker denne boken, så jeg tror jeg må prøve selv også. Den flyr inn på leselisten :-) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du något att se fram emot! Tack det samma :)

      Radera
  5. Den här har jag funderat på om jag ska läsa. Kanske blir det så :)

    SvaraRadera
  6. Når jeg skriver dette har du helt sikkert lest ut de siste hundre sidene. Håper de var like gode som sidene før. Takk for smakebit!

    SvaraRadera