fredag 11 oktober 2013

The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling


Titel: The Tales of Beedle the Bard
Författare: J.K. Rowling
Sidantal: 109

Handling: The Tales of Beedle the Bard är en bok med sagor för häxor och trollkarlar som finns med väldigt mycket i Harry Potter and the Deathly Hallows. Den innehåller sagorna ”The Wizard and the Hopping Pot”, ”The Fountain of Fair Fortune”, ”The Warlock’s Hairy Heart”, “Babbity Rabbity and Her Cackling Stump”, och så klart “The Tale of the Three Brothers”.



Recension: Rowling har verkligen fantasi! Inte för att jag inte redan har insett det, efter Harry Potter, haha. Men det här är verkligen en samling fantasifulla små sagor. Alla har sina twistar och jag blev lite förvånad av varenda en. Lite tråkigt att sagorna är så korta bara, det var liksom pang på, till saken och ett avslut. Det är inga problem egentligen, det är bara att jag vill ha mer. ;) Hade gärna velat ha dem lika långa som "riktiga" sagor, för så bra var de!

Jag tycker nog mest om "The Tale of the Three Brothers", men det har nog lite att göra med att den blev så fantastiskt bra uppläst av Hermione i filmen. Bortsett från den så tycker jag nog mest om "The Warlock's Hairy Heart". 

Alltså, kvinnan kan inte bara skriva, hon kan teckna också! Hon har gjort egna illustrationer som passar till varje saga och det får hon plus i kanten för. 



Betyg: Det var riktigt mysiga, roliga och intressanta sagor och fina illustrationer. Har överseende med att sagorna i sig var lite korta, för annars var den helt perfekt. Så jag ger den 5/5

Klicka här för att komma till alla böcker jag älskar!


Andra extraböcker till Harry Potter: 


Köp boken: 
Inbunden: Adlibris - CDON - Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar