fredag 1 november 2013

Månadsrapport - oktober

Lästa böcker i oktober: 
The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling
Jellicoe Road av Melina Marchetta
Frost av Maggie Stiefvater
Feber av Maggie Stiefvater
För evigt av Maggie Stiefvater



Antal böcker: 5
Totalt antal sidor: 1430
På svenska: 3
På engelska: 2
Tegelstenar (500 sidor eller mer): Ingen
Omläsningar: Ingen
Bästa bok: Jellicoe Road ♥

Jag tänkte ju egentligen börjat med Sagan om de två tornen i oktober, men det blev The Wolves of Mercy Falls istället. Det var ganska skönt för jag behövde verkligen lite lättare böcker under den kursen vi har i skolan nu. Håller på med ett jobbigt paper som ska vara inne senast klockan 9:00 på måndag. Hoppas på att nästa kurs är lite lugnare. Jag har påbörjat Sagan om de två tornen nu, den var lite seg i början men faktiskt inte så svårläst. Det släppte väl när jag läste ut Sagan om Ringen

Recension på För evigt kommer nog upp i början av nästa vecka. :) 

Säger välkommen till en ny följare också, hej hej!


8 kommentarer:

  1. The Tales of Beedle the Bard och Jellicoe road vill jag också läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera dem båda två. :)

      Radera
  2. Jellicoe road har jag haft hur länge som helst i bokhyllan och jag vill ju läsa den, det är bara det att alla andra böcker hela tiden tycks gå före..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det brukar vara så med böckerna man har på TBR-listan... men den är värd att läsas! Om inte annat så för att den är så omtalad. :)

      Radera
  3. The Tales of Beedle the Bard och Jellicoe road har stått på min läslista länge, hoppas på att hinna läsa dem snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du något att se fram emot :)

      Radera
  4. Den där Stiefvater har jag ju funderingar på, har hört mycket gott om henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst den här serien av henne, den var helt okej. Men jag är sugen på att läsa hennes andra böcker också. :)

      Radera