tisdag 5 november 2013

Top Ten Tuesday

Nu är det dags för en Top Ten Tuesday igen, trevligt! Denna vecka är temat uppföljare som vi inte kan vänta på att få lägga vantarna på. Jag har en blandning av böcker som ännu inte kommit ut och böcker som har kommit ut men som jag inte hunnit köpa.


1. Winds of Winter (nej, det går inte att tjata för mycket om den): Det är den sjätte boken i A Song of Ice and Fire. George R. R. Martin håller på att skriva den just nu, och det preliminära utgivningsåret är 2014. Hoppas, hoppas! 

2. Profetens tid: Sista boken i Blodsarvet av Henrik Larsson. Den finns redan ute och jag längtar så mycket efter att läsa den! Men att det inte går att få tag på alla tre böckerna i samma format ännu så sätter det käppar i hjulet för folk (läs: mig) som vill ha det jämt och fint i bokhyllan. Åh! Men tids nog ska jag läsa den också. 

3. The Soul: Uppföljaren till The Host av Stephenie Meyer. Hon har länge sagt att hon nästan är klar men det finns ännu inga tecken på att den är på väg ut. 

4. Beautiful Darkness: Den kom ju ut på svenska för ett tag sedan, men jag har inte köpt den än. Det får bli snart!

5. Sinner: Läste idag hos C.R.M. Nilsson att det kommer en uppföljare till The Wolves of Mercy Falls! Den kommer att handla om Cole och Isabel eftersom att författaren inte kände sig klar med dem än. Boken kommer ut i juli 2014. Wii, jag blev så glad! 

6. Gömd: Detta är bok 10 i House of Night. Jag har alla andra i serien så vill verkligen ha den här också. Tror det kommer två till efter den här. 

7. Victory of Eagles: Femte boken i serien om Temeraire. Jag har läst de fyra första på svenska för några år sedan, men jag vet inte om de andra kommer att översättas så jag tänker läsa om de första på engelska innan jag går vidare till dem jag inte läst än. Det finns nu åtta böcker i serien. 



2 kommentarer:

  1. Jag tror jag väntar med att börja läsa Martins böcker tills alla kommit ut. Det verkar frustrerande att vänta så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog en bra idé. Det är ju frustrerande, men samtidigt en trevlig förväntan. :)

      Radera