lördag 7 december 2013

Bokbloggsjerka 6-9 december

Veckans jerkafråga lyder: Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? 

Så himla rolig fråga! Det finns många jag skulle vilja träffa på riktigt. Några mer än andra så klart, men jag tror att jag väljer Albus Dumbledore.

Han är så klok, rolig, excentrisk, finurlig och en allmänt intressant gubbe. Det känns som att han skulle ha mycket att berätta eftersom han sett och gjort så mycket. Och han är inte dömande som person så jag tror inte det skulle bli någon awkward tystnad med honom. Han skulle säkert bara börja nynna på någon melodi och fråga: "Would you care for a sherbet lemon?" ;)


8 kommentarer:

  1. Dumbledore har nog mycket intressant att berätta. Och visa :)

    SvaraRadera
  2. Ja, han hade varit kul att träffa :-)

    SvaraRadera
  3. Sherbet lemon skulle jag också kunna tänka mig!

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara väldigt populärt med att vilja träffa Dumbledore. Jag hade också gärna träffat honom. :)

    SvaraRadera
  5. Ja Dumbledore hade jag gärna också träffat :)

    SvaraRadera
  6. Dumbledore skulle inte vara helt fel att träffa :)

    SvaraRadera
  7. Dumbledore var definitivt med på min första lista, men sedan kan jag inte låta bli att tänka - tänk om man blir besviken? Han är ju verkligen en favoritkaraktär :)

    SvaraRadera
  8. Dumbledore var ju en av dem som verkligen gjorde HP så bra som den är så jag vill också träffa!!!

    SvaraRadera