onsdag 11 december 2013

Fem frågor om boken jag läser just nu - Hungerspelen

Jag blev taggad av Fantasygrottan att svara på några frågor om boken jag läser just nu. Har nog skrivit det några gånger redan, men jag håller alltså för tillfället på med en omläsning av Hungerspelen. Underbart, de är ju så himla bra!


Hur många kapitel har du läst ur boken? 
Jag är precis i slutet av kapitel 20, sidan 230.

Vad var den första meningen i boken? 
"När jag vaknar är det kallt på sängens andra sida."

Vad var den sista meningen du läste i boken? 
"Jag slår handen hårt för näsan och munnen på honom och tvingar honom att svälja istället för att spotta ut."

Hur tycker du att boken verkar? 
Den är sjukt spännande! Kommer ofta på mig själv med att sitta och bete mig nervöst. (Trots att jag redan vet vad som händer, ja... heh.) Det är en riktig bladvändare och tempot är högt utan att tappa detaljer.

Vilken händelse är din favorit än så länge?
Alla "trotsiga" saker Katniss gör inne på arenan, som blombuketten och när hon öppet tackade distrikt 11 för brödet. Them feels is all over the place!

Det känns som att alla andra har gjort den här nu, så jag taggar alla som har lust. :) 





2 kommentarer: