tisdag 10 december 2013

Nytt i bokhyllan - The Tomorrow series

I november köpte jag The Tomorrow series. Jag är så glad över det och riktigt pepp på att läsa dem!

Jag läste dem för sju år sedan, när jag precis hade börjat högstadiet. Vi hade någon biblioteksdag och jag minns att jag tyckte titeln på första boken, "I morgon när kriget kom", lät så konstigt så jag bara tog upp boken och läste några sidor. Jag blev så fångad att jag låg där på biblioteksgolvet och läste den hela dagen. Sen när vi skulle gå där ifrån så lånade jag hem resten av serien och älskade dem.

För inte så länge sedan fick jag reda på av en klasskompis att det finns en film av första boken och då var jag ju såklart tvungen att se den. Åh, vilken nostalgi! Jag googlade böckerna och såg att de tryckt en ny upplaga med nya omslag och de var så fina och jag ville bara ha dem med en gång! ♥ Dock så tog det ett tag innan jag kunde köpa dem för först var trean slutsåld, och den sista boken släpptes inte förrän i början av november. Men jag gick in och kikade titt som tätt och när den sista kommit ut så fanns alla andra i serien också.



Ser verkligen fram emot att läsa dem nu! ♥

7 kommentarer:

  1. Åh, gud vilka fina omslag! Tror jag har läst de första tre böckerna i serien. Fullkomligt älskade dem när jag var yngre :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar verkligen de här böckerna! Har du läst spinoffserien om Ellie? Tyckte tyvärr inte att den var så bra..
    Taggade dig i en "utmaning" förresten: http://fantasygrottan.blogg.se/2013/december/nagra-fragor-om-fallen-av-lauren-kate.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har tänkt göra det men det har inte blivit av. Tråkigt att de inte var så bra, men det blir väl ofta så med spinoff-böcker. :(
      Vad kul, svarar senare i dag! :)

      Radera
  3. Hej !
    Du kommenterade på min blogg igår, men jag visste inte om du tänkte kolla till min blogg eller om jag skulle svara här på din blogg, så jag gör både och :)
    Låten som spelas i slutet av min video heter "Unda" och bandet heter "Faun", låten är från deras album "Licht" och är helt klart deras bästa album tycker jag !
    och gillar du det så finns "Omnia" som spelar lite liknande musik kolla deras album " Omnia live on earth"
    :)
    fin blogg du har förresten !
    ser att några av dina favorit böcker också är mina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för svaret, ska definitivt kolla upp dem! :) Jag älskar sån musik men har inte lyssnat så mycket på det. Gillar Garmarna, i alla fall skivan Guds spelmän. Men det är väl det enda jag lyssnat in mig på, haha ^^
      Tack så mycket! :D

      Radera
    2. Ingen orsak :) !
      När jag började lyssna på "såndär" musik så var det just med Garmarnas skiva Guds spelemän !
      Valravn är också ett band i lite samma stuk kika på deras självbetitlade album, vissa låtar där är jättte bra också :)

      Radera