onsdag 1 januari 2014

Läs-a-lot 2013 är avslutad

Jag var med i Bellas och Nellons läs-a-lot mellan jul och nyår. Mina mål var att läsa en hyllvärmare, en bok som jag påbörjat men som blivit liggande och att läsa 150 sidor om dagen.


I den här utmaningen fick En vampyrs bekännelse vara med som hyllvärmare. Jag köpte den på bokrean 2012 tror jag. Nu efteråt kan jag inte förstå varför jag bara låtit den stå och samla damm, alltså den var ju hur bra som helst!

Berättelsen om Narnia läste jag senast när jag var liten, och i våras började jag läsa om dem vid sidan av andra böcker. De är ju så lättlästa så jag brukade läsa i dem en stund på kvällen när jag inte orkade läsa något annat. Men i somras någon gång kom jag av mig och Hästen och hans pojke blev aldrig utläst. Men i läs-a-loten blev det ordning på det! Jag hann halvvägs igenom Caspian, prins av Narnia också.

Jag kom inte upp i 1050 sidor, faktum är att det bara blev 540 sidor på hela veckan. Men eftersom jag läste ut de böcker jag ville läsa så är jag nöjd ändå! :)

2 kommentarer:

  1. Jag har vart fast i halva prins Caspian i tre år nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha oops! Tycker du inte om den eller har det bara inte blivit av? :)

      Radera