lördag 1 februari 2014

Månadsrapport: januari

Lästa böcker: 
Caspian, prins av Narnia av C. S. Lewis
Den femte vågen av Rick Yancey
Upprorsänglar av Libba Bray
Längtans rike av Libba Bray


Antal böcker: 5
Totalt antal sidor: 2398
På svenska: 5
På engelska: -
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 2
Tunnisar (200 sidor eller mer): 1
Omläsningar: Narnia läser jag ju om, mysläsning. :) 

Det känns bra att året började med att jag höll mitt mål om att läsa fem böcker i månaden. Jag är också glad över att äntligen ha läst hela Gemma Doyle-serien. Har ju velat läsa dem i flera år. Jag var ju inte helt lyrisk över första boken, men det blev bättre hela tiden och framåt slutet i sista blev det riktigt bra! :)

På tal om Gemma Doyle så passade alla tre böckerna in på varsin punkt i kaosutmaningen 2.0 också. Första boken i en serie, en bok som har över 500 sidor, och en bok som är sista boken i en trilogi/serie. Smidigt! 

Februari inleder jag med att läsa Världskrig Z. Är bara några sidor in än så länge, men den låter lovande så jag hoppas att jag kommer tycka om den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar