torsdag 27 februari 2014

Stor book haul!

Hej hej hemskt mycket hej! Jag har under månaden släpat med mig 14 (!) böcker hem, måste visa upp dem för de är så fina och jag är kär i dem allihop redan.


Gjorde min första beställning från The Book Depository i början av månaden. Finfina böcker blev det! ♥

Bloodlines -
Första boken i en spin-off serie till Vampire Academy.
Saving Francesca - För att jag blev Melina Marchetta-frälst när jag läste Jellicoe Road.
The Unbecoming of Mara Dyer - Det är första boken i vad som ska bli en trilogi (tror jag). Jag är riktigt nyfiken på den här och har i princip bara hört bra saker om den.
The Perks of Being a Wallflower - Har velat läsa den i evigheter!
Stardust - Det är nästan lite pinigt, men jag har inte läst något av Neil Gaiman innan och har varit sugen på Stardust i flera år. Har hört att det inte är som filmen (som jag älskar), men det gör så klart ingenting så länge boken också är bra.


Från CDON's bokrea köpte jag en box med Divergent-trilogin. Awesome! Har nästan glömt av spoilern jag råkade läsa... Nästan. Har i alla fall bestämt mig för att läsa dem ändå, obviously. Från Adlibris blev det Jag, En. Den verkar väldigt intressant. :)


Från Adlibris köpte jag (inte på rea dock) Nordiska väsen! OMG! *fängörligt utbrott* Den är så nedrans FIIIN! Det är lite orättvist för de andra böckerna som levererades samtidigt, de fick inte riktigt den uppmärksamhet de förtjänade eftersom jag mest satt och väste "my precious..." över min nya älskling. Jag är kär. ♥


Sen råkade jag ju få nys om att Myrorna hade 50 % på alla böcker också. Well, okay then! Jag är inte den som är den tänkte jag och tog det som en order att gå dit.

Eragon som inbunden! Hade bara andra och fjärde boken hemma. Dust jacketen var lite sliten, men under den är den hel och fin. Jag har letat efter dem hur länge som helst, men nu verkar de säljas igen så jag kanske köper Brisingr (tredje boken) snart också. Alltså, finns det något bättre än att ha en komplett serie i bokhyllan? Jag tror inte det.
Ofärd verkar intressant. Den utspelar sig lite innan vikingatiden, och ja... ungefär där tog mina krav slut.
Extremt högt och otroligt nära verkar så bra och så hemsk och alla verkar älska den så den fick snällt följa med hem.
Jonathan Strange & Mr Norrell rotade Alekzandra fram åt mig och sa att jag nog skulle tycka om, och jag håller med, den verkar bra.

Det skulle väl verka passande att inte släppa in några fler böcker i huset nu på ett tag... Men eh, något måste man ju bli ruinerad på? Ja? Och än är inte bokrean över! :)) *blink blink*

9 kommentarer:

  1. Ser ut som du gjort bra fynd! Nyfiken på vad du kommer att tycka om Stardust :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! ;) Kommer förmodligen läsa den ganska snart.

      Radera
  2. Jag köpte också Eragon i inbundet för någon dag sedan!

    SvaraRadera
  3. Ååå vilka fina böcker och du har hittat och Jonathan Strange & Mr Norell i det omslag jag vill ha! Jag har en pytteliten röd pocket(mindre än en pocketbok) som knappt går att läsa utan förstoringsglas. :D The Unbecoming of Mara Dyer är kanonbra förövrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det låter lagom smidigt! ;)
      Vad roligt att höra att du tycker om den. :)

      Radera
  4. Oh, massa fint! Saving Fransceca och The Perks är så fina!

    SvaraRadera