fredag 7 mars 2014

Bokbloggsjerka 7-10 mars

Efter en lång skolvecka så är det extra gött med helg! Det firar vi med bokbloggsjerkan tycker jag. :) Veckans fråga lyder: Vilken bok kommer aldrig finnas i din bokhylla?

En bok som helt säkert aldrig kommer att pryda min bokhylla är Mein Kampf. Jag skulle dock kunna tänka mig att läsa den, enbart för allmänbildningens skull. På ett armlängds avstånd ungefär. Men om jag ska vara realistisk så kommer jag nog inte orka göra det.

En annan bok som aldrig kommer att se skymten av min bokhylla är Fifty Shades of Grey. Jag har inte läst hela (bara det säger en del), men det jag läste var sjukt dåligt. Nej, det var verkligen inte min grej.




13 kommentarer:

  1. Nä fy! Både Mein kampf och Fifty shades..... kommer inte att se skymten av min hylla heller!

    SvaraRadera
  2. Mein Kampf är definitivt inte en bok jag vill äga, men hade jag vågat låna den på biblioteket så... Tror dock den kan vara ganska tung och blodtryckshöjande att ta sig igenom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy! Och inte på något bra sätt.

      Radera
  3. Mein Kampf är definitivt en bok som aldrig kommer flytta in i min bokhylla.

    SvaraRadera
  4. jag håller med dig helt och fullt, de böckerna skulle inte hamna hos mig
    Mia

    SvaraRadera
  5. Mein Kampf tänkte jag ta men i rent studiesyfte kan den nog vara bra att ha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, men i min bokhylla skulle den bli ganska utfryst. :)

      Radera
  6. Läste lite i Mein Kampf när jag pluggade, vill inte heller ha den i hyllan.

    SvaraRadera
  7. Första delen av Fifty shades äger jag redan :p Men Mein kampf kommer inte hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många gillar ju dem ^^ men det var inget för mig. :)

      Radera
  8. Böckerna du nämner skulle inte flytta in i min bokhylla heller!

    SvaraRadera
  9. Mein Kampf skulle jag gärna vilja läsa och 50 nyanser har jag läst redan.

    SvaraRadera
  10. Jag bläddrade i en kollegas 50 nyanser, och på bara några sidor var det stavfel, syftningsfel och meningsbyggnadsfel i massor. För att inte tala om att handlingen verkade otroligt stolpig... Så, nej, den kommer inte heller att hamna i mina hyllor...

    SvaraRadera