torsdag 27 mars 2014

Omslagsonsdag - på önskelistan

Omslagsonsdag hålls av Bokpotaten och det går ut på att man ska visa upp bokomslag i ett valt tema varje vecka. Denna veckan vill hon att vi ska visa upp böcker som finns på vår önskelista. Jag är visserligen en dag sen, men det går säkert bra ändå.

Jag har alldeles nyligen skapat en ny shelf på Goodreads som heter Books I Need. Det har nämligen blivit så att jag klickar Want to Read på många böcker som kanske verkar intressanta, eller som jag bara inte vill glömma av. Och då försvinner liksom alla godbitar någonstans där mellan alla andra. I Books I Need lägger jag in såna som jag verkligen, verkligen vill läsa och det är antagligen de som står närmast på tur att bli köpta.

Här kommer några från den listan. Av serier har jag tagit de första böckerna. :)


Finast är ju helt klart Grimm's Complete Fairy Tales. Den är verkligen vacker! ♥ Sen är det nog The Book Thief och kanske Krigarhjärta

16 kommentarer:

  1. Tycker om omslaget till The book thief.

    SvaraRadera
  2. "Boktjuven" tycker jag du ska läsa! Den gillade jag!

    SvaraRadera
  3. Grimm vill jag läsa och så är omslaget jätte fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att man liksom borde ha hyfsad koll på sagorna. ;) Och verkligen fin ja!

      Radera
  4. Håller med dig om att Grimm's Complete Fairy Tales är finast. Och det är en sån där bok som jag också bara måste skaffa till min samling med läderinbundna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle definitivt hitta en plats åt den där den syns hemma. :)

      Radera
  5. Har nyss läst Animal Farm, det där omslaget speglar verkligen innehållet! Jag tycker om omslaget till Guldkompassen. Det är en väldigt bra bok också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Omslaget är häftigt på nåt vis. :)
      Jag är riktigt pepp på den serien!

      Radera
  6. Grimms är ju läckert, eller så beror det på att jag vill ha den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är möjligt. Mycket fin är den!

      Radera
  7. Jag ser att du har Guldkompassen på listan, den serien är en av mina absoluta favoriter!! Självklart vill jag att du läser den och kommer älska den lika mycket som jag :) Första boken är bra, den andra blir lite seg men den tredje är perfektion! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker de är bra! Det är en sån serie som jag har velat läsa huur länge som helst men att det aldrig har blivit av.. nu på senare tid har jag dock blivit mer och mer pepp på dem, så får ta tag i dem snart! :D

      Radera
  8. Många vackra. Jag har faktiskt The Book Thief liggande ett par meter ifrån mig just nu ;) Men - jag gillar verkligen denna versionen av The Animal Farm, hemskt snyggt och stilrent.

    SvaraRadera