lördag 26 april 2014

Bokbloggsjerkan: några tecken på bokbaksmälla

Första lediga helgen på länge, så skönt! Firade med riktig sovmorgon till 9:30, ovanligt för mig haha. ^^ Helgens bokbloggsjerka utgår från den här listan med 21 tecken på att man lider av en bokbaksmälla. Vi ska helt enkelt ta upp de som vi känner igen oss i. 

2. And you realize that all your crushes are now based on people's similarities to that fictional character. - Well, yes. Det har hänt. De flesta har varit lika Dimitri från Vampire Academy. ♥ *fängörling* 


6. And furiously researched any possibility of a sequel. - Alldeles för många gånger. ^^ 

7. Or any possibiblity of a movie adaptation. - Alltid. 

10. And the more beat-up it gets from dog-earing pages and marking passages, the more you love it. - Visst, jag är typ pedant med mina böcker och vårdar dem så ömt jag kan. Men det finns en tjusning med mina äldsta Harry Potter-böcker. Tejpade i ryggen och sidor som trillar ur. Det lyser kärlek om dem. ♥

11. You feel irrationally jealous of people who haven't read the book yet. (Because they get to experience it for the first time and that magic is over for you forever.) - Alltså. HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT BARA LÄSA DEM?! *frustrationssliter mig själv i håret* Har försökt få mina vänner att läsa mina favoritböcker i hela mitt liv. Fick en att läsa Harry Potter och lyckan har väl aldrig varit större än när hon älskade dem. :D *krigsdans* 


17. You've tried to make yourself move on by starting a new book, but it just isn't the same. - Alla har vi väl läst den där fantastiska boken någon gång som bara inte går att sluta tänka på? När det känns som att man är otrogen när man påbörjar en annan bok. 

18. Which makes you panic because you might never find a story you love as much again. 


19. But after some time, you inevitably do. - Tro det eller ej, men det finns en speciell plats för alla böcker i hjärtat. Och tur är väl det, annars hade jag aldrig kommit länge än till Harry Potter. 

21. And the cycle starts all over again. - YES. Har fått så många nya favoritböcker i år. ♥



♥♥♥

9 kommentarer:

  1. Punkt 11 kan jag nog faktiskt inte alls känna igen mig i, men visst hade det varit kul om man hade kunnat läsa en bok för första gången flera gånger :)

    SvaraRadera
  2. Måste nog se till att läsa Vampire Academy, blir ju nyfiken på Dimitri :) Och varför kan folk inte bara läsa det man säger till dem? Nötter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go for it! :)
      Eller hur, man vill ju dela med sig av allt det underbara! ^^

      Radera
  3. Jag trodde att jag var vaccinerad tills jag kom till punkt 15.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, jag har velat ha massa bokinspirerade smycken, men det har aldrig blivit av. Men nån gång! :)

      Radera
  4. Jag åkte dit på punkterna 17-20

    SvaraRadera
  5. Jag har nog aldrig drabbats av bokbaksmälla, för det var nog bara 20 som verkligen stämde in på mig, läsa en ny bok! Och filmatiseringar vill jag inte ha, den bästa filmversionen av boken finns redan i mitt huvud...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmatiseringar känns alltid lite riskabelt, men jag kan ändå inte låta bli att se dem. Lite skräckblandad förtjusning :)

      Radera