fredag 18 april 2014

Bokbloggsjerkan: skruvad TV-serie

Veckans fråga i bokbloggsjerkan är: Vilken är den mest skruvade TV-serie/film du har sett i din favoritgenre? 

Jag vet inte riktigt om det är min favoritgenre, men jag måste säga att True Blood är den mest skruvade TV-serien jag följer. Det är helt sjukt hur de kan få något att bli så skumt redan i andra säsongen, haha! ^^

När jag började kolla på första säsongen så tyckte jag verkligen om det. Sen kom andra säsongen och det var helt weird. Kommer ihåg en häxa med klohänder, massa besatta människor som hade gruppsex på en äng, en gris som var en man och ett stort kors gjort av grönsaker och kött till någon ritual... What? Vet inte om alla minnesbilder stämmer med hur det egentligen var, men det var riktigt skumt säger jag bara.

MEN, jag fortsatte kolla av någon anledning. Och det blev faktiskt bättre. Men grejen än att jag bara bestämde mig för att skita i om det var konstigt och helt urflippat. Jag tänkte bara att det inte spelar någon roll, ska bara titta ändå. Och hela min syn på serien förändrades av det. Nu är jag mest fascinerad av alla saker de kommer på att ta med i serien och jag älskar det faktiskt.

Den senaste säsongen slutade riktigt spännande, men jag tycker dock det är lite skönt att den sjunde säsongen som börjar i sommar blir den sista. De skulle förmodligen kunna fortsätta i hundra säsonger, så det är nog vettigt att det tar slut här. Nu är jag sugen på att se om från början igen... hm. Vet inte om jag ska börja innan sista säsongen kommer, eller om jag ska se sista säsongen och sen se alla igen?

Pam ♥

Saker jag tycker om med True Blood: 
- Pam! Kvinnan är fantastisk.
- Folk har sex med vilka de vill. No slutshaming.
- Och med vilka de vill menar jag vilka de vill. No homoshaming.
- Vampyrerna sover i kistor och dör av solljus.
- Älskar småstadskänslan och dialekten.

27 kommentarer:

  1. Haha ja den är verkligen skruvad, men jag har gillat den hittills även om det blivit liiiite för skruvat ibland. Men kommer se klart den, det måste jag ju :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja verkligen! Tror sista säsongen blir intressant, i alla fall om man utgår från vad som hände i slutet av förra säsongen. :)

      Radera
  2. Jag har aldrig gillat serier som håller på för många säsonger. Det är så lätt att tröttna. Kanske är det därför sällan som jag börjar titta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte kul att kolla på serier som bara blir helt utdragna när man tappar intresset. :/

      Radera
  3. Jag slutade titta efter några avsnitt i säsong två :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det, säsong två var inte så bra alltså. :)

      Radera
  4. ser ut som hon i Absolutely Fabulous, helskruvat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade upp henne. Det var inte hon, men de var lite lika :)

      Radera
  5. Började kika på True Blood men det var inget jag fastnade för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju inte för alla, helt klart. :)

      Radera
  6. Känner inte till alls, men det verkar vara många som gillar den.

    SvaraRadera
  7. Har bara sett lite av något avsnitt men den verkar skruvad. Bara grundhistorien, att vampyrerna och människorna bor i hop på det sättet känns skruvat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de lever inte gömda så som de gör i många andra serier/filmer. :)

      Radera
  8. Älskar denna serie! Trots att den är så utflippad men ändå så verklig på något vis. Blev hooked redan 2008 och har följt den sedan dess. Lafayette <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började nog kolla 2010 tror jag. Fick första säsongen i julklapp och såg klart det på bara några dagar, haha ^^ Ja, Lafayette är ju underbar! <3

      Radera
  9. Slutshaming! Vilket bra ord. :) Älskar också dialekten... Den förhöjer verkligen serien ett snäpp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet! Tyvärr inte jag som kom på det. ;)

      Radera
  10. True Blood blev mitt svar med, den blir seriöst bara mer och mer skruvad.

    SvaraRadera
  11. Håller med om hur vampyrerna är, att de sover (oftast) i kistor och dör i solljus. Vampyrer SKA dö av solljus, annars är de inte vampyrer! haha

    SvaraRadera
  12. Tittar ju också gärna, men har du inte läst böckerna så rekommenderar jag dem, mycket mer logiska (och Eric är ännu mer magnifik i bokform). Håller helt med om din pluslista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag kanske ska göra det då. :)

      Radera
  13. Absolut inte min genre så jag har inte sett nått, men det låter härligt skruvat!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker det är roligt att så många har nämnt True Blood - den är verkligen ganska skruvad. Min mamma skulle säga att den är "camp" :-) (Kanske jag borde låna den åt henne och se om hon gillar den...)

    SvaraRadera
  15. Låter det dumt om jag säger att jag faktiskt blev sugen på att se serien efter att jag läste det här? ^^ haha. Min mamma har följt den här serien länge nu men jag har aldrig riktigt gett den en chans eftersom jag blev så besviken på den första boken, men man borde kanske prova tv-serien ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej då, det låter vettigt på sitt eget vis! ;) Kan inte säga något om böckerna eftersom jag inte läst dem, men de ska vara ganska olika jämfört med serien vad jag har hört. :)

      Radera