fredag 9 maj 2014

20 snabba

Den här har jag sett på näsan varenda bokblogg det senaste, så jag följer strömmen och fyller i den jag med. Jag tror att den ursprungligen kommer från Enligt O.

Snabbläsare eller långsamläsare? (Beror på vem en jämför med i och för sig. ^^) 
Tegelstenar eller tunnisar? (Ah, jag gillar tegelstenar jag. Ledsamt när jag älskar en bok och den är tunnis.) 
Bibliotek eller bokhandel? (Om jag bara ska glo lite. Köper annars helst på nätbokhandlar.) 
Ljudbok eller e-bok? (Fast helst inte det heller.) 
Inbunden eller pocket? (Inbundet är så fint! Men såna där fladdriga häftade är trevliga att hålla i.) 
Vampyrer eller spöken? (Det var väl mer inne för några år sedan, men en viss tjusning har de väl i alla fall.) 
En i taget eller slalomläsning? (Beror lite på. Blir oftast så att jag fokuserar på den jag tycker bäst om.) 
Nytt eller gammalt? (Båda! Älskar nytt, men det är trevligt att fynda på second hand också. ♥) 
Bokmärke eller hundöra? (Det är inte så svårt att använda bokmärken faktiskt. *läxar upp mitt yngre jag*) 
Snacks eller godis? (Gottegrisen i mig låter hälsa att det går lika bra vilket som.) 
Biografier eller memoarer? (Har bara läst några, men Ozzys I am Ozzy är skitbra. Anthony Kiedis Scar Tissue står i hyllan och väntar.) 
Skräck eller chicklit? (Inte för jag har läst så mycket skräck, men har svårt för chicklit.) 
Soffan eller sängen? (Fast jag kan inte ligga ner och läsa, då somnar jag bara.) 
Inne eller ute? (Det är mysigt under sommarhalvåret. På vintern håller jag mig helst inne. ^^) 
Boken eller filmen? (Men det är kul att se filmatiseringar ändå.) 
Twitter eller Facebook? (Skriver inget om böcker på dem, men till vardags så använder jag Facebook.) 
Goodreads eller Boktipset? (Goodreads 4-evah!)
Kokbok eller Bakbok? (Bakar inte så ofta, men det är roligare än att laga mat.)
Te eller kaffe? (Te smakar som urvattnad saft... *ryser*) 
Nobelpriset eller Augustpriset? (Har ingen koll på någon av dem...) 

2 kommentarer: