fredag 2 maj 2014

Månadsrapport: april

Böcker jag läst under april: 
Saving Francesca av Melina Marchetta
Nattens cirkus av Erin Morgenstern
Jag, En av David Levithan
Berättelsen om Pi av Yann Martel
Kung Caspian och skeppet Gryningen av C.S. Lewis


Antal böcker: 5
Totalt antal sidor: 1 546
På svenska: 4
På engelska: 1
Tegelstenar (500 sidor eller mer): -
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 1
Omläsningar: Narnia :3

I kaosutmaningen kunde jag pricka av fyra punkter: 
Läs en bok som har en hbtq-huvudperson - Jag, En
Läs en fristående bok - Nattens cirkus
Läs en bok med ett eller flera personnamn i titeln - Saving Francesca
Läs en bok som inte utspelar sig i stadsmiljö - Berättelsen om Pi

Sammanfattning: 
Jag har bara lyckats läsa bra böcker den senaste tiden. Är helt överväldigad över älsk-känslorna jag får över några av de här. Saving Francesca är en sån där som sliter känslorna ur kroppen på en, Nattens cirkus var bara så himla fin. Jag, En var väldigt speciell och tänkvärd. Berättelsen om Pi var lite seg i början men sen blev den riktigt bra, och jag märker redan nu att det är en bok som liksom växer med tiden, en sån som man aldrig glömmer. Och så Narnia, mysigt som vanligt. ♥

Just nu håller jag på med en omläsning av A Song of Ice and Fire, har kommit ungefär 200 sidor in i första boken. Men de är så massiva så jag tänker bara ha dem som läsning vid sidan om. Kommer nog inte läsa dem varje dag, så det lär väl ta en månad per bok. ^^ Idag började jag läsa Divergent och har hittills kommit ungefär 60 sidor in. Vart lite förvirrad av alla Factions i början, men de har nog satt sig nu. Det är redan riktigt spännande!

6 kommentarer:

  1. Jag, En och Saving Francesca måste jag snart läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de var helt fantastiska båda två! ♥

      Radera
  2. Tyckte att Saving Francesca var riktigt bra. Jag en har jag på min att läsa-lista. Hoppas verkligen på att den är bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt fin! Jag, En var också himla bra tycker jag. :)

      Radera
  3. Tyckte också väldigt mycket om Saving Francesca. Kan rekommendera The Piper's Son som, delvis, handlar om samma personer fem år senare, fast från Thomas Mackees perspektiv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns väldigt långt upp på min att läsa-lista, verkar riktigt spännande! :)

      Radera