söndag 11 maj 2014

Smakebit på søndag - Insurgent

Åhå, det var väl några evigheter sedan jag delade med mig av en smakbit senast, så jag tänkte att det fick vara dags nu. Stycket jag valt kommer från sidan 50 i Insurgent, andra boken i Divergent-trilogin av Veronica Roth.

 A sob racks my body again, and he wraps his arms around me so tightly I find it difficult to breath, but it doesn't matter. My dignified weeping gives way to fullon ugliness, my mouth open and my face contorted and sounds like a dying animal coming from my throat. If this continues I will break apart, and maybe that would be better, maybe it would be better to shatter and bear nothing. 
He doesn't speak for a long time, until I am quiet again. 
"Sleep," he says. "I'll fight the bad dreams off if they come to get you."
"With what?" 
"My bare hands, obviously." 


6 kommentarer:

  1. Gillade den här :) Måste se till att se filmen på den första boken snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Jag ska också se filmen snart, hoppas den är bra! :)

      Radera
  2. Har bare lest første boka, forfatteren var absolutt veldig flink til å skrive men det var ikke helt serie for meg. Ha en fin søndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker hittills att andra boken verkar lite bättre. :)
      Tack, det samma!

      Radera
  3. Jeg har bare fått lest Divergent. Men Insurgent ligger her i hylla mi. Så når jeg bare har lest den og den, og den andre. Da skal jeg begynne på Insurgent :-D Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om den! :)
      Tack det samma!

      Radera