torsdag 5 juni 2014

Månadsrapport: maj

Lästa böcker under maj: 
Divergent av Veronica Roth
Insurgent av Veronica Roth
A Game of Thrones av George R. R. Martin



Antal böcker: 3
Totalt antal sidor: 1 819
På svenska: -
På engelska: 3
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 2
Tunnisar (200 sidor eller mindre): -
Omläsningar: A Game of Thrones

Maj var verkligen ingen bra läsmånad för mig. Trots att jag tydligen har läst fler sidor än i april så infann sig aldrig läslusten. Det har nog att göra med att det var så mycket att göra i skolan så jag inte riktigt hann med att läsa. Utöver tidsbristen så åkte jag dessutom på en liten lässvacka. Jag hade liksom ingen riktig lust att läsa någonting de gångerna jag väl hade tid. Kikade i bokhyllan några gånger men där fanns inte en enda bok som lockade mig, och då vet jag ändå att jag har många böcker som jag i vanliga fall är aspeppad på... 

MEN, nu verkar det bli ändring på det! Idag började jag läsa En man som heter Ove, slängde egentligen bara ner den i väskan i all hast för att ha något att göra på min nästan 40-minuters bussresa till skolan i morse. Och aah, så bra den är! Jag satt och fnissade högt och länge som en galen person. Som tur är åker inte så många med den bussen, så jag kunde fnissa ganska fritt. Den ligger här på skrivbordet och väntar på mig och jag VILL LÄSA NU! Så det ska jag göra. 

Kan lova att det kommer mer blogginlägg  hädanefter. Bloggsuget försvann lite samtidigt med läslusten. Men jag hade sista tentan idag (såå skööönt), så nu har jag sommarlov och massa saker jag vill skriva om! Ska bland annat visa ett fint bokvänspaket som jag är så glad över. Det dyker nog upp här i morgon! Wii! :D

4 kommentarer:

  1. Ove kan få vilken tappad läslust som helst att komma tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Så himla bra bok. :)

      Radera
  2. Ja jösses. boken om Ove är ju verkligen så bra!! Riktigt bra läsning ser du ut att ha haft i maj. Divergent är ju så bra. Den läste även jag alldeles nyss. Ser otroligt mycket fram emot fortsättningen. Skall även fortsätta på Sagan om is och eld under sommaren. Efter första boken så tror jag inte att jag blir besviken på resten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Trodde jag skulle tycka om Divergent lite mer än jag gjorde faktiskt, men jag kommer läsa sista boken ändå. Vill ju veta hur det slutar!
      Där kan jag säga att du har mycket spännande och bra läsning framför dig! :D

      Radera