tisdag 15 juli 2014

Book haul!


Beställde böcker från The Bookdepository och jag fick dem faktiskt väldigt fort, redan veckan efter att jag beställde dem. Wehåå! Var inte hemma när de kom, men när jag väl kom hem så låg de alla där på köksbordet och ropade på mig. Så borde man alltid få bli hälsad välkommen hem. ;) 

Så vad köpte jag då? En väldigt fin blandning, om jag får säga det själv. Först och främst; The Evolution of Mara Dyer, andra boken i Mara Dyer-serien. Var tvungen att beställa den med en gång efter jag läst ut första boken, för det slutade så nedrans spännande. Sedan råkade det bli några böcker till, vet inte riktigt hur det gick till men jag tycker att magi är en rimlig förklaring. Händer jämt. 

Eftersom jag kommit in i contemporaryträsket det senaste så köpte jag Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe som verkar helt underbar, och även The Piper's Son pga Melina Marchetta. Måtte den kvinnan aldrig sluta skriva!

För att jämna ut lite så köpte jag även en fantasybok som jag haft ögonen på ganska länge, nämligen Eon. Aah, den verkar så bra! Och eftersom det var dags för typ tio år sedan så tänkte jag att det var på tiden att köpa Fantastic Beasts and Where to Find Them. Den ska ju till och med bli film snart, så jag vill läsa den NU.






♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Härlig blandning böcker du fick hem! Lite av varje sådär ^^ Jag fick också min beställning en vecka efter att jag lagt den sist. Kul att Book Depository blivit lite bättre på det där och man får bara hoppas att det håller i sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, är sådär nykär i dem. Haha ^^
      Det var faktiskt bara min andra beställning där ifrån, men den första gick inte så snabbt. Och har hört/läst att många andra också fått dem sent. :/ Men ja, hoppas det håller i sig! :)

      Radera
  2. Åh! The evolution of mata dyer ligger högst upp på min önskelista just nu!

    SvaraRadera
  3. Yey! Jag ska läsa den väldigt snart. Tur att det inte är såå långt kvar tills trean kommer :D

    SvaraRadera