tisdag 1 juli 2014

Camp NaNoWriMo 2014

Det här med att skriva har jag nog inte pratat något om på den här bloggen, tror jag. Det är något jag gillar, men är alldeles för lat för att göra så ofta som jag egentligen skulle vilja. Det mycket enklare att läsa andras berättelser än att skriva ner sina egna. Speciellt när en är som jag; petig och vill ha det perfekt på en gång. ;)

I november förra året var första gången jag var med på NaNoWriMo. Roligt, även fast jag inte ens kom i närheten av 50.000 ord. Inte ens om vi tar bort en nolla klarade jag mig, haha! Men det är väl egentligen inte det som är grejen, utan det ska vara roligt att skriva. Och NaNoWriMo gav mig verkligen den lilla sparken i rumpan som jag behövde, för efter det har jag skrivit lite, lite mer än vanligt.

Därför blev jag glad idag när en kompis påminde på Facebook om att Camp NaNoWriMo pågår även i Juli, med start idag! Jag som precis hade en idé här och faktiskt bara behövde en spark igen. (Behöver många sparkar, tydligen.) En grej som tydligen är en skillnad från November är att en kan välja att sätta ett eget mål för hur många ord en vill försöka komma upp i. Jag satte ett mål på 10.000 ord. Vet inte om jag kommer att lyckas, men det känns i alla fall lite mer rimligt när jag bara försöker komma igång lite.


Så, jag började idag. Kom faktiskt längre än jag själv trodde att jag skulle göra. Hela 583 ord lyckades jag skrapa ihop! *stolt* Det kändes roligt idag, så jag hoppas verkligen att jag fortsätter imorgon.

Tänker någon av er vara med under Juli? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar