lördag 5 juli 2014

Månadsrapport: juni

Lästa böcker i juni: 
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Seraphina av Rachel Hartman
The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin
The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky
Nordiska väsen av Johan Egerkrans


Antal böcker: 5
Totalt antal sidor: 1625
På svenska: 2
På engelska: 3
Tegelstenar (500 sidor eller mer): -
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 1
Omläsningar: Ingen

I kaosutmaningen kunde jag pricka av tre punkter: 
Läs en bok av en debutförfattare: Seraphina
Läs en bok vars originaltitel är på svenska: Nordiska väsen
Läs en bok du blivit tipsad om på en bokblogg: En man som heter Ove

Ove räddade ju som sagt min läslust som försvann lite i maj, och som tur i håller det i sig! Vill bara läsa hela tiden, har saknat den känslan. :3 Just nu läser jag Krigarhjärta, den är verkligen så bra som jag kom ihåg att den var. Vet att jag påbörjade Isöhäxan, efterföljaren, när den kom ut i 2009. Jag minns dock ingenting på grund av att min bror också ville läsa den och jag blev stressad av att han bara gick och väntade på att jag skulle bli klar, haha. Jag vet inte om jag läste ut den överhuvudtaget, så det blir spännande att ta mig an den när jag läst ut Krigarhjärta. Sen blir det den sista boken, som jag inte har läst alls men väntat på hur länge som helst. PEPPAD!

Jag kommer inte vara hemma under veckan som kommer, men jag ska tidsinställa något inlägg, så det blir inte helt tomt i alla fall. :) Ha det fint så länge!

4 kommentarer:

  1. Vilka trevliga böcker du läst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, det tycker jag med! :)

      Radera
  2. Åh, vad tyckte du om Perks?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt underbar! Älskar Charlie <3

      Radera