tisdag 12 augusti 2014

Nya böcker och en film

Yey, älskar att få nya böcker! Blir sådär nykär i dem och måste gå och känna lite på dem innan jag ställer dem i bokhyllan. :3

Förra veckan var farmor här med en kasse böcker. Vi har inte riktigt samma smak eftersom hon mest läser deckare och chick-litt, så snacka om att jag blev förvånad (men glad!) när jag såg Miss Peregrines hem för besynnerliga barn längst ner i kassen. Har varit nyfiken på den länge nu.

The Name of the Wind har jag tänkt köpa hur länge som helst. Men nu slog jag slag i saken när The Book Depository hade någon kampanj där man fick 5% rabatt på en titel ur sin wish list.
Älskar detta omslaget, det ser så mystiskt ut. Och jag känner redan att det kommer bli en av mina nya favoritböcker. Kanske lite riskabelt att känna så, men jag tror det är befogat med den här. Alla verkar älska den och säger att världsuppbyggnaden är så bra. Måste läsa den snart. Helst nu.


Och så har jag faktiskt köpt en film! Det var länge sedan. Men nu handlar det om The Perks of Being a Wallflower, jag älskade ju boken så mycket så jag var helt enkelt tvungen att köpa filmen också.


6 kommentarer:

  1. The perks of being a wallflower är en av mina absoluta favoitfilmer! Gillade boken massor, men filmen är helt fantastisk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yey! Jag älskade den också massor! <3

      Radera
  2. Älskar Rothfuss-serie men han är ju sååå seg med att bli klar med tredje delen :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uh, den där hatkärleken att vänta på böcker. Nästan så jag vill vänta med att påbörja serien för det, men bara nästan. Kommer nog inte kunna hålla mig. :3

      Radera
  3. Har båda böckerna min bokhylla som skall läsas.

    SvaraRadera