tisdag 2 september 2014

Månadsrapport: augusti

Böcker jag läst i augusti: 
1. Profetens tid av Henrik Larsson
Totalt: 668 sidor

Detta var verkligen ingen drömmånad läsmässigt sett. Jag var ju borta under två veckor på en körkortskurs. Det gick bra för övrigt, men jag har inte haft uppkörning än. ^^ Jag tog med mig A Clash of Kings för jag tänkte att det skulle passa bra med en omläsning när jag ändå skulle bli tvungen att koncentrera mig en hel del på körkortsteori. Det visade sig att jag knappt hann läsa någonting alls, läste några sidor på kvällarna bara, om jag orkade ^^. Det och att vi åskan tog vårt Internet hemma gjorde att det inte heller blev något skrivet på bloggen.

Men nu ni! Nu är hösten och skolstarten inpå oss. Med vardagsrutiner och fungerande Internet blir det mycket mer aktivt på lillbloggen min! Tänkte damma av den genom att vara med i Fridas bokbloggsmaraton. Det innebär att Frida ger oss 6-7 uppdrag under två veckor, att skriva inlägg om olika bokrelaterade saker. Uppdrag nummer ett är att skriva om ett speciellt bokminne. Eftersom jag hoppade på lite sent så kommer mitt inlägg först i morgon. Om jag har fattat det rätt så är det också i morgon som det andra uppdraget publiceras.

Det jag läser för tillfället är The Piper's Son av Melina Marchetta. A Clash of Kings av George R.R Martin håller jag också på med, men mest vid sidan av så den blir nog utläst först i slutet av månaden skulle jag tro.

Så, nu vet ni lite vart ni har mig. Hörs! :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar