onsdag 24 september 2014

Några utgivningar jag ser fram emot

Okej, jag är inte den som håller stenhård koll på kommande utgivningsdatum. Men det finns trots allt några stycken, så jag tänkte dela med mig av dem.


The Retribution of Mara Dyer - 4 november
Detta blir den tredje och alltså sista boken i trilogin. Än så länge har jag bara läst den fösta boken, The Unbecoming of Mara Dyer. Den var helt okej, inte riktigt vad jag förväntat mig men väldigt spännande. Eftersom det inte är så långt kvar så valde jag att vänta med att läsa andra boken tills jag kan läsa den här direkt efter.


Shadow Scale - 10 mars
Oh, jag blev ju så totalt kär i Seraphina! Jag hade haft ögonen på den ganska länge innan jag läste den, och när jag var klar ville jag naturligtvis ha mer på en gång. Googlade om det överhuvudtaget skulle komma en uppföljare och ja, den hade redan ett namn till och med. Shadow Scale, visst låter det awesome? Låt tiden gå fort till mars! 

Britt-Marie var här - 3 oktober
Herr Backman, alltså. I En man som heter Ove fick han mig med ibland väldigt få ord att både skratta och gråta om vartannat. Har så höga förväntningar på hans nya att jag nästan är lite rädd. Men är den bara hälften så bra som Ove-boken så kommer jag bli nöjd. Har ändå en känsla av att den här kan vara riktigt bra.


Åhåhå, så fort jag fick nys om den här flög den upp på min topplista över böcker jag inte klarar mig utan. En av mina favoritsaker med serien är ju världsuppbyggnaden, dess historia, religionerna och ja, ALLT. So what's not to love? Jag vill inte bara ha den här, jag behöver ha den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar