fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerkan 24-27 oktober


Åhå, så det är kanske på tiden att jag är med i jerkan igen! Det var ju ett tag sen nu. Den här veckan var den en enkel fråga: vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Jag har läst lite över hälften av Allegiant, som är den sista boken i Divergent-serien av Veronica Roth. Jag var ju helt ärligt inte så jätteimponerad av varken den första eller den andra boken, men Allegiant är faktiskt snäppet bättre ändå! Har bara suckat några gånger. ;) En kan ju tycka att jag inte behöver läsa ut dem om jag inte tycker om dem så mycket, men eftersom jag blev spoilad om slutet så vill jag ändå veta vad det var som gjorde att saker och ting hände.


24 kommentarer:

  1. Det var en intressant variant på läsmotivation ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo men visst! ;P Skulle inte klara av att lämna slutet hängande i luften.

      Radera
  2. Ja den serien måste jag läsa klart,,så bra.

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt, jag tyckte precis tvärtom att första boken var bra och sen gick det bara nedför. Kul med olika synvinklar dock. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första boken var kanske mer spännande, men jag tycker Roth har utvecklats mycket som författare under tiden. :)

      Radera
  4. Har funderat på att läsa dessa, men jag vet inte riktigt om det är något för mig :)

    SvaraRadera
  5. Gillade Divergent serien! Hoppas du får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Åh vi tycker precis tvärtom. Jag gillade de första men tycker att den slutar i katastrof ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi får väl se vad jag tycker när jag väl läst ut den. ;)

      Radera
  7. Jag var lite tvärtom där - första och andra boken älskade jag, men den tredje tyckte jag inte kom upp på samma nivå riktigt.

    SvaraRadera
  8. Divergent har jag liggande på läsplattan så den kommer att bli läst. Så småningom.

    SvaraRadera
  9. Om jag har läst del ett och två måste jag läsa del tre för att få veta hur det slutar oavsett vad jag tyckte men försöker bli bättre på att inte tvinga mig igenom serier jag inte riktigt gillar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker likadant! Det finns ju så mycket böcker en kommer älska så det är ju onödigt att pressa sig igenom något en inte gillar, men som sagt, vill ju ändå veta hur det slutar. :/

      Radera
  10. Jag har faktiskt tänkt läsa novellsamlingen Four innan jag läser Allegiant. har hört att man bör göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, intressant! Jag lär ju göra det efteråt, hoppas det går bra det med. :)

      Radera
  11. Jag tycker tvärtom - Divergent bäst sen blev de sämre och sämre... :)

    SvaraRadera
  12. Jag är så kluven till denna boken, jag både älskar den samtidigt som jag ogillar den!

    SvaraRadera
  13. Divergent har jag läst, men de andra två ligger och väntar.

    SvaraRadera
  14. Jag tycker tvärt om. Tycker jättemycket om Divergent och Insurgent, men Allegiant har jag bara orkat halvvägs och kommer nog inte avsluta den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd när det blir så med vissa serier! :(

      Radera
  15. Den serien skulle jag vilja läsa. Kommer nog att ge den tid rätt som det är.

    SvaraRadera
  16. Jag tyckte tvärtom, gillade de första två men tyckte att Allegiant var si så där :)

    SvaraRadera
  17. Härlig anledning till att läsa!

    SvaraRadera
  18. Jag tänkte lösa Allegiant ganska snart men vill läsa Four först.

    SvaraRadera