onsdag 8 oktober 2014

Månadsrapport: september

Böcker jag läst under september: 
1. The Piper's Son av Melina Marchetta
2. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs
3. A Clash of Kings av George R.R. Martin


Antal böcker: 3
Totalt antal sidor: 1629
På svenska: 1
På engelska: 2
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 1
Tunnisar (200 sidor eller mindre): -
Omläsningar: A Clash of Kings :3

September blev ju ett riktigt lyft jämfört med augusti! Inte för att det blev så himla många böcker, men det beror nog på A Clash of Kings, den är ju inte liten direkt. Och det är ju inte mängden som räknas, utan kvalitén på det en läser och jag tyckte riktigt bra om alla böckerna. Melina Marchetta har ju stigit ganska högt upp på min kärlekslista. Miss Peregrines var ganska annorlunda mot vad jag hade förväntat mig så läsningen gick ganska segt i början, men sen visade sig att jag verkligen tyckte om den ändå. 

Jag ligger lite efter med recensionerna känner jag. Får se hur det blir, men det kommer nog komma upp en del under oktober. :) 

Just nu läser jag Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren. Förstår inte varför jag inte läst den tidigare, gillar den verkligen! 

2 kommentarer:

  1. Hej hej :)

    Jag har nominerat dig i ett award, du får gärna kika in här:
    http://biblioteket.webblogg.se/2014/october/sisterhood-of-the-world-bloggers-award.html

    SvaraRadera