måndag 3 november 2014

Månadsrapport: oktober

Böcker jag läst i oktober:
1. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
2. Silvertronen av C.S. Lewis
3. Den sista striden av C.S. Lewis
4. Allegiant av Veronica Roth
5. Kärleken av Jonas Gardell


Antal böcker: 5
Totalt antal sidor: 1674
På svenska: 4
På engelska: 1
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 2
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 2
Omläsningar: Trodde att jag läst alla böckerna i Narnia när jag var liten, men kände inte igen någonting alls från de sista böckerna.

Är riktigt nöjd med läsningen under oktober, faktiskt. Avslutade äntligen Divergent-trilogin, och Allegiant tyckte jag mer om än de första två böckerna. Läste även två av böckerna för tre på tre, Cirkeln och Kärleken, riktigt bra båda två men Kärleken var så bra och vacker och hemsk att jag fick lite ont i själen av att läsa den. 

Kan ju även meddela att läslusten lever och frodas igen. Är så glad över det! Just nu läser jag min sista bok i tre på tre, nämligen Kaninhjärta av Christin Ljungqvist, och älskar den. 

5 kommentarer:

  1. Jag läste sista de delarna av Narnia i år också. Hur skumt är inte slutet, hur kan den ens få sluta så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur! Dessutom tyckte jag de var nästan lite tråkiga jämfört med de första böckerna, de förlorade lite av sin magi mot slutet. :/

      Radera
  2. Jag har Allegiant kvar så det ska bli skönt att avsluta den trilogin. Att du tycker den är bättre gör mig peppad att låna den snart:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dock verkar det vara många som inte håller med mig om det. :P Men blir kul att se vad du tycker sen! :)

      Radera
  3. Böcker som jag har läst, skall läsa och vill läsa!

    SvaraRadera