lördag 20 december 2014

Bokbloggsjerkan 19-22 december

Sådär ja, dags för en jerka igen kanske? Lagom att hoppa på sådär till sista för året, haha. :) Den här veckan är frågan: Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa? 

Säger det tråkiga först så att jag vi har det överstökat. Det är att jag har en del plugg ändå. Kursen sträcker sig över julen och så har jag en omtenta i början av januari.

Men till det roliga hör att jag är så ovan vid att vara ledig så att det känns som att jag nu under julen har obegränsat med fritid. De enda planerna jag har egentligen är att läsa, läsa, läsa så mycket jag bara orkar och äta så mycket julgodis att jag får en sockeröverdos eller nåt.

Förutom det så ska jag försöka komma ikapp med recensionerna. Vill försöka bli klar innan året är slut så att jag kan börja på nytt i nästa år. Mm, jag älskar nystarter.

20 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande så... naiv(?) att jag tror att ett nytt år betyder att något nytt börjar. Det är många som försöker tala om för mig att det inte är så, men jag vet att de har fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog mycket på vad man gör det till, tror jag. Själv gillar jag känslan på att få "börja om" och göra förändringar. :)

      Radera
  2. Lycka till med tentan, och hoppas att du hinner med lite vila också :-) God jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ja det ska jag nog göra! :) God jul själv!

      Radera
  3. Läsning och godis blir det här också! :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en trevlig jul :)

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen det där med studier, jag har själv kurs som pågår över hela jul och nyår. Men jag hoppas du hinner få vila ändå, läsning och godis låter som utmärkta val där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumt påfund, det där! Hoppas du också hinner ta lite ledigt. :)

      Radera
  6. Läsa och äta godis är inte fy skam! Hoppas du får en trevlig jul!

    SvaraRadera
  7. Nytt år och nytt blad. Men innan dess julgodis och fruktkaka.

    SvaraRadera
  8. Jag har kört stenhårt med mina studier nu före jul så att jag ska kunna känna mig ledig och läsa roliga böcker med gott samvete.
    God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förtjänar du! Tack det samma :)

      Radera
  9. Nytt år och en ny start, tänker jag med :) Det låter som om du har riktigt fina julplaner. God jul!

    SvaraRadera
  10. Det låter trevligt. Jag planerar också mycket läsning och mycket julgodis :)

    SvaraRadera
  11. Läsa läsa läsa låter som en skön och mysig jul :)

    SvaraRadera
  12. Låter som att du kommer att få en fin jul trots studierna. God jul och gott nytt år!

    SvaraRadera