lördag 13 december 2014

Mina senaste bokköp

Har släpat hem flera nya böcker den senaste tiden. WOHO! Det är alltid lika kul. Fast det börjar bli krisläge i min bokhylla nu. Oh well, skrivbordet mår bara bra av att belamras med böcker har jag hört...

Först ut Eld (Engelsfors #2) och Sjukdomen (Torka aldrig tårar utan handskar #2). Två uppföljare som jag bara inte kunde vänta på att råka hitta på secondhand, så jag beställde dem på bokbörsen istället, 

Idun (Sagan om Valhalla #3)! Det var en av alla som jag jämt håller lite utkik efter när jag går till secondhand-ställen. Brukar bara se första boken, men nu har jag alltså de tre första. Svinalängorna och Allt för min syster tog jag mest för att det var tre böcker för 20 kr... haha. Men är glad att jag hittade dem, för har velat läsa båda ganska länge. 

OMG! Inser ni lyckan när jag hittade dessa tre, samtidigt, i helt perfekt och oläst skick för ynka 20 kr?! Let me tell you, jag har letat som en galning efter dem i de här omslagen men har alltid sett bara den första, som jag också hade hemma ett tag. Men till slut gav jag upp letandet, köpte alla tre i ett fult gammalt omslag och gav bort den ensamma i det fina omslaget, haha... :( Men nu så! Är löjligt lycklig. 

Min mormor hälsar och säger förlåt och Vi måste sluta ses på det här sättet. Måste bara säga att jag är svag för långa titlar. Det dock var inte därför jag köpte dem, jag lovar. Blev ju helt nerkärad i Ove-boken, så makes sense att jag blev glad när jag hittade mormor-boken (inbunden!). Lisa Bjärbo är en otroligt smart och rolig person som jag följer på diverse sociala medier, så det är nog på tiden att jag tar och läser en av hennes böcker också... heh. Den här har hon skrivit ihop med Johanna Lindbäck. 

8 kommentarer:

  1. Men lyckans ost, att hitta LOTR böckerna sådär billigt? wow! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag svävade hem på moln den dagen! :D

      Radera
  2. Alltså, du har så himla mycket bra framför dig vill jag lova! :)

    SvaraRadera
  3. De där utgåvorna av LOTR har jag också, plus Bilbo :) De bor hemma hos mamma just nu men jag tycker verkligen om dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen fina! Vill ha Bilbo också. :)

      Radera
  4. Säger som Vargnatt, de utgåvorna av LOTR är jättefina! Jag har fått alla under ett par jular och födelsedagar, alltså inte bara trilogoin och Bilbo, utan De förlorade Sagornas bok 1 & 2, Ringens Värld, Sagor från Midgård och Silmarillion också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooh, det ser nog fint ut i din hylla! :D

      Radera