fredag 2 januari 2015

Årssammanfattning av 2014

Svisch, svosch, sa det bara, så var detta året slut! Börjar misstänka att det är någon som mixtrar med tiden, så fort som det går. ;) Detta var det första hela året som jag haft den här bokbloggen, vilket jag är så glad över för det har verkligen gjort att jag tänker mer på vad jag läser på ett annat sätt. Innan var det mest mina favoritböcker som stannade hos mig och resten var väl tidsfördriv och jag vet inte, utfyllnad? Men nu är jag så mycket mer medveten om alla böcker jag läser eftersom jag vill skriva om dem. :)

I år hade jag 60 böcker som mål i Goodreads Reading Challange, i slutet av året hade jag bara hunnit upp till 47 stycken. Men eftersom jag inte läste något alls under några veckor i somras och i höstas så jag är väldigt nöjd ändå. Det viktigaste är ju ändå inte antalet utan att en tycker om de böcker en läser.


Jag var med i två av Pocketlovers utmaningar; Kaosutmaningen 2.0 och Tre på tre, som jag också klarade. Här kan ni se vilka punkter jag prickade av. 

Under 2015 hoppas jag att jag kommer läsa lite mer varierat. Det skrev jag i slutet av 2013 också, men gick nog inte utanför min trygghetszon en enda gång... Så kan det gå! Jag skrev också att jag ville prova på att läsa steampunk, vilket jag inte heller har gjort än (hjälp!). Däremot har jag första boken i steampunkseriern Parasollprotektoratet hemma i bokhyllan, så jag är i alla fall ett steg närmare det målet nu, haha! ^^ 

Och så lite statistikpunkter...
- Jag läste 18 128 sidor, vilket blir ca 50 sidor per dag. 
- Uppdelningen mellan språken var ganska jämt, med 27 böcker på svenska och 20 på engelska.
- Jag läste om 14 böcker. Det var kanske lite fler än vad jag hade räknat med, men jag skäms inte, jag gillar att återvända till böcker jag läst och älskat. 
- Jag påbörjade 12 serier och avslutade 5. Ska kanske försöka vända på den siffran under 2015. 

Och eftersom jag inte sagt det innan, så kommer det nu: Gott nytt år! Hoppas 2015 blir ett jättebra år för er alla, fullt med glädje och fantastiska böcker! 

2 kommentarer:

  1. Det var inte lite sidor du har läst och du har en bra inställning när det gäller läsning. Du borde verkligen läsa Parasollprotektoratet. De böckerna jag har läst var riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Vad roligt att höra! Ska verkligen se till att läsa första så snart som möjligt :D

      Radera