söndag 18 januari 2015

Bokbloggsjerkan 16-19 januari

Äntligen har jag lite tid, så att jag kan svara på veckans bokbloggsjerka! Frågan lyder: "När började du läsa och varför fortsatte du att läsa så mycket som du gör?"

Mitt läsintresse började tidigt, när jag var fyra år ungefär. Jag minns att mamma brukade läsa böcker till mig och min lillebror när vi var små, och att jag blev så irriterad över att jag inte kunde förstå texten själv. Brukade avbryta hela tiden och fråga om bokstäverna och hur en satte ihop dem till ord. När jag väl lärde mig så fanns det ingen återvändo.

Läsning är helt enkelt en del av mig som inte går att ta bort. För det första så vet jag inte vad jag skulle göra av all ledig tid som skulle bli om jag inte läste, haha. Och för det andra så behöver jag läsa. De perioder jag inte läst så mycket har det känts som att jag tappat bort mig själv på vägen, och så fort jag plockat upp en bok så sprider sig ett lugn i kroppen och jag känner att jag har kommit hem.

Har precis lämnat in ett riktigt monster till hemtenta, så nu ska jag ta min lilla bok och återhämta mig lite. 

3 kommentarer:

  1. Jag känner precis likadant, jag behöver läsa!

    SvaraRadera
  2. Skulle jag inte läsa så skulle inte jag vara jag :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser jämt. Ser jag bokstäver så läser jag, det går inte att låta bli!

    SvaraRadera