lördag 28 februari 2015

Bokrea!

Woho, äntligen bokrea! En dag när jag egentligen borde ha pluggat "råkade jag av en slump" snubbla in på diverse nätbokhandlar... ehm.

Hos Bokus hittade jag Niding och Illdåd av Dick Harrison (fnissar alltid lite i skägget åt hans namn... moget). Båda är fristående fortsättningar på Ofärd som jag hittade begagnat för ett tag sedan. Har aldrig hittat de här två och nu såg jag att de var med på rean så då fick de snällt skeppas hem till mig. YÄI! Det blev också Kodnamn Verity av Elizabeth Wein och Fågelbarn av Christin Ljungqvist.

Hos CDON hittade jag Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson och Döden av Jonas Gardell. Whopidoo! Fint de matchar varandra med sina svartvita omslag. :D

Nyckeln var typ det första jag såg när jag gick in till Akademibokhandeln. Den lyckan alltså! WEHÅÅ! Berättelser från Engelsfors hittade jag på Åhléns. Har inte riktigt varit jättepepp på den innan för trodde att det var Cirkeln i serieförmat bara. Men tydligen så är det ju berättelser från innan Cirkeln och mellan Eld och Nyckeln. Blev plötsligt jättepepp! 

Och självklart kunde jag inte hålla mig från att "bara kika lite" när jag såg att myrorna hade 50% på böcker... När gud var en kanin av Sarah Winman har jag inte direkt någon koll på alls, men kände igen titeln, omslaget är sjukt fint och ja. Är tydligen inte mer svårflirtad än så. Himlen börjar här av Jandy Nelson har jag läst några fina recensioner på. Expeditionen: Min kärlekshistoria av Bea Uusma var ju typ en enda explosion över alla bokbloggar ett tag så ja, det var inga tveksamheter.

#exalterad #bookgasm #omg #OMG #KanInteHanteraBokrea #eufori #BehöverFlerBokhyllor #osv

2 kommentarer:

  1. Oh, Expeditionen är ju helt fantastisk! Fast den illustrerade utgåvan är snäppet bättre.
    Kodnamn Verity har jag också beställt, ska bli spännande att läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det mycket man missar i pocketutgåvan? :/
      Yey! Jag har varit nyfiken på den länge :D

      Radera