torsdag 12 februari 2015

läsOSalot!

Beate, Anna och Anna håller i en läsalot som de kallar läsOSalot. Den pågår mellan den 11e februari 00.00 och 17e februari 23.59. Det är som en vanlig läsalot där en läser så mycket som möjligt, men för att göra det mer spännande kommer de presentera en ny tävlingsgren (OS!) varje dag, dessutom kommer tre vinnare att koras i slutet av veckan. En kan uppdatera antingen på bloggen eller under hashtagen #läsOSalot. Det finns mer info på deras bloggar! :)


Misstänker att jag kanske inte läser tjocka böcker lika mycket som vanligt bara för goodreads-utmaningen... Det är ju inte meningen! Dessutom har jag märkt att jag ser mycket mer serier än vad jag läser när det är mycket i skolan, men nu under läsaloten ska jag försöka läsa så mycket jag hinner, även bumlingar. Så då kan det nog passa med Jonathan Strange and Mr Norrell. Men så tänkte jag att det kan vara skönt med något som går fort fram att varva med. Så när jag råkade få syn på Kunskapens frukt av Liv Strömquist i biblioteket idag och så snappade jag med mig den, Den blir mitt första seriealbum! Någonsin! (I said whaaaat??)

2 kommentarer:

  1. Jag har påbörjat "Jonathan Strange & Mr Norrell" ett flertal gånger men av någon anledning så läser jag aldrig klart den. Den är väldigt bra och välskriven så jag förstår inte varför egentligen ^^

    Liv Strömquist har jag inte läst något av så det ska bli kul att höra vad du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner lite samma sak inför den som Sagan om Ringen (som jag också påbörjade flera gånger innan jag äntligen läste ut den en gång ^^). Den är lite seg nu i början, men jag har en känsla av att jag ändå kommer tycka om den mer senare... Hoppas det i alla fall!

      Radera