tisdag 3 februari 2015

Lite tankar om Game of Thrones inför säsong 5

När jag såg första till tredje säsongen av Game of Thrones så hade jag ännu inte läst böckerna. Jag tyckte att det var den bästa serien som någonsin gjorts, för det har verkligen allt! Intriger (ännu mer intriger), sjukt bra och nyanserade karaktärer, och en får känna sig smart när en lägger märke till ledtrådar i en del av världen som ger effekt på en helt annan plats. Jag menar inte att det har försvunnit, på det sättet är det fortfarande sjukt bra. Men det som har förändrats är mina känslor för (TV-)serien.

I de första säsongerna var jag nervös på ett förväntansfullt sätt inför varje avsnitt, jag visste att allt kunde hända, men jag litade ändå på att de som stod bakom serien skulle göra det bra. Men inför säsong fyra hann jag komma ikapp med böckerna och jag märkte att de hade gjort en hel del ändringar. Det var inget som egentligen ledde till att handlingen förändrades eller så, men det var ändå tillräckligt för att jag skulle börja bli nervös inför avsnitten på ett annat sätt än förut. Det var dels förväntan, för emellanåt var det ju fortfarande väldigt bra. Men jag var också nervös för vad de skulle ändra härnäst, om något verkligen skulle gå ifrån böckerna. Jag tappade nog lite av mitt förtroende för dem, helt enkelt.

Nu när säsong fem snart är här så är jag fortfarande orolig. Så fort som det gick fram i säsong fyra, och så många saker som de tog med från femte boken (och saker som inte ens hände där!), så vet jag inte riktigt hur de kommer att göra med den här säsongen. Kommer tempot att dras ner? Eller kommer de börja ta med händelser från nästa bok? Eller komma på helt egna saker?

Ååååhhh!


Nåja. Hur orolig och nervös jag än är för vad det ska bli av det här så kan jag ändå inte låta bli att bli såå taggad när jag ser trailern! Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det kommer bli bra. Det är ju verkligen en av mina favoritserier genom alla tider! 

Vad tror ni? Kommer det bli bra ändå, det här? 

2 kommentarer:

  1. Så himla pepp på säsong fem! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, kan knappt vänta! Ska nog se om de andra säsongerna igen innan, ladda upp liksom :D

      Radera