tisdag 31 mars 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag tror inte att jag har blivit taggad av någon, men jag tyckte den verkade rolig så jag bestämde mig för att göra den ändå. Bara sådär. *rebeLL*

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat till och från sedan jag gick i högstadiet, 2007-2008 någon gång. Men då var det mest vardagsbloggar och jag gjorde nya med knäppa namn titt som tätt. Men här på Bokbabblaren har jag bloggat om böcker sedan Juni 2013. :) 

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
En ska aldrig säga aldrig. Men jag kommer nog alltid vilja prata om böcker med folk, så om jag skulle sluta bokblogga så skulle det förmodligen vara för att jag ersätter det med någon annan form av kommunikation. 

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Det är lätt gemenskapen! I början tänkte jag bara att jag skulle skriva recensioner, mest för min egen skull men att det hade varit kul om någon annan gillade det också. Trodde väl aldrig att jag skulle hitta så många fantastiska bokbloggare att prata med! :)

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Tycker nog inte att det finns något dålig med att vara bokbloggare i sig. Det skulle kanske vara att jag som person har massa krav på mig själv som är så onödiga egentligen. Typ att recensera böckerna jag läst. Jag vill göra det, men det tar mycket tid = jag blir stressad. Vilket ju inte är meningen. 

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Det skulle jag inte påstå. Till recensioner skriver jag titel och författare, andra inlägg är oftast taggar eller återkommande inlägg med färdiga titlar, som till exempel jerkan. Skriver jag andra inlägg så har de väl oftast något tema så de är inte heller svåra att komma på rubriker till. :) 

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Oh, de är många! Ingen nämnd, ingen glömd. :3

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Ingen tror jag. Om det inte var för något speciellt syfte, men inte bara för att. 

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T.ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.
När jag bloggar så sitter jag oftast i köket, har bara blivit så att min plats är här. Vet inte varför, gillar väl att ha nära till kylskåpet kanske. ;) Skriver i princip aldrig ett helt inlägg på en gång heller, utan skriver lite nu och lite sen. Har för tillfället tolv flikar uppe i webbläsaren, sååå ja. Gör mycket eller ingenting på en gång. Kollar lite på facebook, skriver någon rad här, uppdaterar bloglovin', kollar ett klipp på youtube, skriver lite till här... går till kylen. Landar här igen. Och ja, ungefär så ser min "rutin" ut, haha. ^^ 

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Det beror helt på vilken bok jag skriver om! Om jag älskar en bok så är det oftast lättare att recensera den än om jag bara tyckte den var helt okej. Vill liksom alltid ha något positivt att säga om dem, och om jag mest kände "meh" om den, så blir det ju lite svårt. 

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Den är fantastisk! Alla bokbloggare jag läser är så trevliga och det är kul att läsa vad folk tycker om böcker jag gillar och inte gillar och bara prata om dem. Dessutom har min att läsa-lista har blivit några mil längre sedan jag blev en del av den... :3

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Tja, jag är väl bland de sista att göra den här taggen nu, så jag taggar er som är kvar! :) *woop woop* 

2 kommentarer:

  1. Nä jag brukar inte heller klara av att skriva en hel recension i en "sittning". För tillfället har jag 3-4 påbörjade recensioner på gång vilket kanske inte är det mest effektiva egentligen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, jag är exakt lika dan! :3

      Radera