onsdag 4 mars 2015

Månadsrapport: februari

Lästa böcker i februari: 
1. Eld (Engelsfors #2) av Mats Strandberg och Sara Bergman Elfgren
2. Kunskapens frukt av Liv Strömquist 
3. Jonathan Strange and Mr Norrell av Susanna Clarke


Antal böcker: 2
Antal seriealbum: 1
Totalt antal sidor: 1549
På svenska: 3
På engelska: -
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 2
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 1
Omläsningar: - 

Trots att februari är årets kortaste månad så har den känts väldigt lång. I alla fall när jag tänker på att jag började månaden med att läsa Eld och det känns som länge sen nu, av någon anledning. Den var hur som helst riktigt bra! Bättre än Cirkeln till och med. 

I början av februari läste jag väldigt mycket, och fortsatte med det under läsosaloten. Sen har det blivit betydligt mindre och den senaste veckan har jag knappt läst alls. Det beror väl främst på att jag är stressad typ hela tiden, med kandidatuppsatsen coming up och allmänt mycket i skolan nu det sista. 

Har alltså inte läst ut Jonathan Strange and Mr Norrell riktigt än, men det är inte alls mycket kvar. Nu är jag dock så sjukt pepp på alla bokreaböcker som står och lockar i bokhyllan så kan inte riktigt koncentrera mig på den, haha. :) 

1 kommentar:

  1. Hej Anna ! :)

    jag har ett segment under planering på min blogg som heter Mer kärlek åt bokbloggarna. Det går ut på att 2 bokbloggare/månad får chansen att presentera sig själv och sin blogg, lite som gästbloggare. Inlägget skulle baseras på 20 frågor som jag har fixat ihop som alla är frågor om bloggandet, böcker eller dig själv. Frågor som känns för personliga får man självklart lämna bort. Du får själv välja hur frågorna besvaras (videoinlägg, bilder, i punktform, text, rim etc.).

    Skulle vara väldigt roligt att ha dig som en av bloggarna. du skulle alltså ha minst 2 veckor på dig att besvara frågorna (dagen för ditt inlägg kan vi planera efter ditt tidsschema). du har egentligen helt fria händer (frågorna funkar som guidelines) och chansen att göra detta så roligt du själv vill.

    Hör av dig om du är intresserad eller vill kika på frågorna :)

    SvaraRadera