fredag 8 maj 2015

Bokbloggsjerka 8-11 maj

Äntligen fredag! Och med det är det dags för bokbloggsjerkan. Denna veckan är det Mia Eggimann som frågar: Hur får du plats med alla dina böcker?

Jag ska visa! But first, let me take a shelfie! *insert snygga dansmoves här*


Nej men, jag har faktiskt inte såå stora problem med plats åt böckerna riktigt än. De nya böckerna som jag inte har läst än har jag på två mindre hyllor. Men alla som står där nu kommer inte få plats i storhyllan sen när jag har läst ut dem. Har i alla fall plats för en ny hylla jämte det stora, så det är ingen panik. Försöker dock att inte köpa fler böcker än som får plats på småhyllorna... Det är det som är det verkliga problemet här! *sneglar på secondhand-butikerna*

13 kommentarer:

  1. Jag beskyller secondhand-butiker för väldigt mycket av min platsbrist :) En inne i Luleå har "fyll en påse för 20 kr"...hur ska man kunna motstå det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej det går ju inte, så klart! :)

      Radera
  2. Tänk om mina bokhyllor någonsin såg så snygga och prydliga ut!

    SvaraRadera
  3. Fina böcker, jag känner igen flera :) Problemet, som jag ser det, är inte de många böckerna utan mer det lilla utrymmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, en kan aldrig ha för många böcker! :)

      Radera
  4. Snyggt och prydligt! De där second-hand butikerna..de är livsfarliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, ja det är de verkligen!

      Radera
  5. Det är SÅ lätt att köpa på second hand. Myrorna har bra utbud men Röda Korset har här i stan löjligt låga priser. När en bok bara kostar 2 kronor är det väldigt lätt att det råkar slinka med en hem. -)
    Jag har svarat på jerkan här: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2015/05/bokbloggsjerka-8-11-maj.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, försöker tänka om jag verkligen vill läsa boken så köper jag den, men inte annars bara för att den är billig, för alla böcker är ju billiga så det blir lite svårt annars... haha :P

      Radera
  6. Hej du :) jag ville bara påminna om att det är din tur att gästblogga hos mig på lördag :) det är ingen panik med inlägget ännu men tänkte att det är bättre att påminna för tidigt än för sent ^^ hör gärna av dig om du inte har möjlighet att få klart svaren på frågorna :) ha en bra vecka ! Kram, liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började svara på frågorna igår, men tack för påminnelsen i alla fall! :)
      Tack det samma! :)

      Radera