onsdag 3 juni 2015

Maj: lite allmän uppdatering

Nämen hallå HÄJ! Long time no see. Jag har skrivit och lämnat in en kandidatuppsats, känns rätt coolt ändå men är lite rädd inför opponeringen på fredag. EDIT: Det gick skitbra med opponering och uppsatsen blev godkänd med kompletteringar! Woho! :D

Precis som jag förutspådde blev det inte så mycket läst under maj. Närmare bestämt så började jag i början av månaden på både Låt den rätte komma in och The Doll's House (The Sandman #2). Av dem var det bara den senare som blev utläst, och det var de sista dagarna av maj, när kandidaten redan lämnats in. Låt den rätte komma in läste jag bara runt 100 sidor i. Såatteeh, det är sånt som händer. Bjuder på världens kortaste sammanfattning ändå, bara för att jag är snäll. Och lite för att jag gillar att göra listor. Men mest för att jag är snäll.

Läst under maj: The Doll's House (The Sandman #2) av Neil Gaiman
Seriealbum: Japp!
Sidantal: 232
Språk: Engelska

Men nu hörrni. Jag kände verkligen att jag behövde kurera min stackars utslitna själ lite så jag slog slag i saken och började en omläsning av... *trumvirvel* HARRY POTTER! Som jag har längtat. Aaargh. Det var minst tre, kanske till och med fyra, år sedan jag läste Harry Potter sist. Det är seriöst något slags rekord, haha!


















I juni kommer jag fortfarande ha en del att göra i skolan, beror lite på hur det går med kandidaten... *magknip*. Men det kommer nog bli mer läst än under maj i alla fall, speciellt om jag fortsätter med Harry Potter i den här farten. Började på första boken igår kväll och har bara några kapitel kvar... hehe. Hur som helst så kommer jag damma av bloggen och blåsa lite liv i den nu i alla fall. Känns bra! :D

Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter med omläsning av Harry Potter! Jag har nog inte läst serien sedan sista boken kom ut vilket jag insåg nu är extremt längesen... ^^
    Lycka till med opponeringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Haha åh, då får du ändra på den saken tycker jag. ;)
      Tack!

      Radera