lördag 27 juni 2015

Sommarläsningstaggen!

Om det inte är på tiden att jag kickar igång bloggen för sommaren lite nu då? Joho då, det tycker jag nog att det är. Då passar väl en sommarläsningstagg bra, va? :D Elvira på The World I Live In taggade alla som visste var citatet "Det är en regnig sommar vi har!" kommer ifrån. Det är från Ronja Rövardotter och jag har själv använt citatet alldeles för många gånger den här sommaren. Hörde dock ett rykte löst baserat på uttalanden från smhi att det snart blir sommarvärme, hoppas det stämmer! 

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag gillar inte riktigt att tvinga mig att läsa något, men de böcker jag har hemma som jag är mest sugen på då? The Name of the Wind av Patrick Rothfuss, The Fault in Our Stars av John Green, The Lies of Locke Lamora av Scott Lynch, Tankeläsaren av Kristin Cashore och Sjukdomen av Jonas Gardell. Det var svårt att avgränsa till fem, säger bara det. Lovar inte att alla kommer att läsas i sommar heller, eftersom jag tydligen har drabbats av omläsningsfeber. Men jag klagar inte, älskar att läsa om favoriter. 


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Hm... Vill ju egentligen läsa alla böcker jag har, för har liksom köpt dem av en anledning. Men på den här måste jag nog säga Den tomma stolen av J. K. Rowling. Den har stått hemma i tre år nu och har läst så många halvmissnöjda recensioner av den att jag blivit lite avskräckt. Men jag kommer absolut att läsa den ändå och bilda mig en egen uppfattning. Någon gång.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I vanliga fall på altanen eller typ, på en filt på gräsmattan. Men varje gång jag försökt i år har jag bara suttit och spänt mig för det är så KALLT. Så besviken. 2015, du suger.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Inne i värmen. Eller kanske altanen med vinterjacka? Det är ju också ett alternativ.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Tja, jag är inte Trelawney, så jag vet inte. Men HOPPAS jag kommer älska The Name of the Wind... och alla andra.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Alltså what, det var inte den lättaste frågan att svara på bara sådär rakt upp och ner. Någon lätt contemporary kanske? Eller en tyngre tegelsten som blir uppskjuten när en har skola/jobb att tänka på?

7. Strand eller hängmatta?
Åh, hängmatta! ♥ Stränder är bara så knöliga och sandiga, haha. 

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Fantasy.

10. Tagga 3 andra!
Alla som vill. :3

4 kommentarer:

  1. Alltså JAG HAR OCKSÅ DRABBATS AV OMLÄSNINGSFEBER!? Känns som om jag knappt kommer läsa något nytt alls i sommar pga det ... men alltså man vet ju vad man får när man läser om en bra bok, kanske det är det? Att jag inte vill lägga tid på något halvbra? :P Roligt att du gjorde taggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha härligt! Ja, jag tror också det kan vara så. Det är så härligt avslappnande på nåt sätt. :D

      Radera
  2. Den tomma stolen kan jag verkligen rekommendera! Det tog ett tag för mig att komma in i berättelsen, men sen blev den riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Får nog ta tag i den snart då, alltså. :)

      Radera