tisdag 21 juli 2015

Har plundrat mina föräldrars bokhylla

Mamma och pappa ska renovera i vardagsrummet. Det innebär att de bland annat ska slänga ut tv-hyllan som har några hyllplan med böcker över sig (why, WHY must you do that!?). Tydligen tycker de bara att de tar upp onödig plats efter att de blivit lästa... Alltså, är de ens mina biologiska föräldrar? Hur som helst så plundrade jag hyllorna och hittade många jag ville ha, hälften av dem var såna som jag köpt till dem i julklapp och födelsedagar, också alltså med stor sannolikhet själv är intresserad av. Success!

Jag har länkat till alla böckernas goodreads-sidor, så klicka bara på titeln om ni vill läsa mer om dem.

Liftarens guide till galaxen pep jag i och för sig lite extra över, för hade ingen aning om att de hade den.
Sibirisk uppfostran köpte jag nog till pappa när vi båda var i en Sons of Anarchy period. Den låter riktigt intressant.
Konsten att vara kvinna har jag velat läsa länge. Det var mamma som läste den, fast jag tycker nog pappa hade behövt läsa den mer. ;) Kommer nog läsa den ganska snart!
New Delhi-Borås köpte jag till pappa någon gång, för han tycker om Indien och vi är Boråsare. Han gillade den mycket, så det ska bli kul att läsa den själv också. :)
Den hemlige kocken vet jag inte riktigt om jag kommer våga läsa haha, men kommer nog göra det ändå så småningom. Tycker det är viktigt att vara medveten om vad en stoppar i sig.

Adjö det ljuva livet kan ju vara ganska intressant, så tog den också i bara farten, haha.
Minnen av John Lennon verkar helt klart intressant, även om det bara är folks minnen av honom. Men det kan ju vara fint.
The Dirt har jag faktiskt redan börjat läsa någon gång, vet inte varför jag slutade. Men ska absolut börja om någon gång snart!
Bruce Dickinson måste jag ju så klart också läsa.
Sharon Osbourne måste jag absolut läsa! Har läst Ozzys bok två gånger (den är freakin hillarious!), så blir kul att läsa om honom genom Sharons synvinkel, liksom.

8 kommentarer:

  1. Liftarens guide till galaxen är kul, om man läser den med sin absolut sämsta form av humor :) Jag älskade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört att det är speciell. Ser fram emot att läsa den. :)

      Radera
  2. Mycket bra och spännande där! :)

    SvaraRadera
  3. Flera intressanta där!!

    SvaraRadera
  4. Bra att böckerna kommer till nytta!

    SvaraRadera