torsdag 2 juli 2015

Månadsrapport: juni

Lästa böcker under juni:
1. Harry Potter och De vises sten av J.K. Rowling
2. Harry Potter och Hemligheternas kammare av J.K. Rowling
3. Saga, Vol. 1 av Brian K. Vaughan (+Fiona Staples)
4. Saga, Vol. 2 av Brian K. Vaughan (+Fiona Staples)
5. Harry Potter och Fången från Azkaban av J.K. Rowling
6. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
7. The Fault in Our Stars av John Green


Antal böcker: 5
Antal seriealbum: 2
Totalt antal sidor: 2389
På svenska: 4
På engelska: 3
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 1
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 2
Omläsningar: 3, Harry Potter!

Alltså, ja. Jag var nog heelt utsvulten på läsning för detta blev den månaden jag läst mest antal sidor sedan jag började bokblogga tror jag. Vet inte riktigt hur det var 2013, men under 2014 läst jag i alla fall inte över 2000 sidor mer än en gång. 

Älskade typ varenda bok jag läste under juni. Okej, Harry Potter var ett säkert kort, jag menar Harry Potter är alltid som att komma hem. Men seriealbumen Saga var ju riktigt bra och perfekt för att ta sig igenom fort och lätt. Både Låt den rätte komma in och The Fault in Our Stars blev två nya favoritböcker. SÅ sjukt bra båda två, på olika sätt. 

Eftersom jag redan sett filmatiseringen av The Fault in Our Stars (två gånger till och med) så blev jag lite förvånad att jag ändå kunde bli så totalt och hundraprocentigt mentalt förstörd av den. Herregud. Läst ut andra hälften av den på en kväll och kunde vid några tillfällen knappt inte ens hålla i boken pga var tvungen att rulla runt och vagga mig själv som ett barn. Hahaha... åh. 

Nu är jag i Harry Potter-världen igen, påbörjade precis Flammande bägaren. Det är nog den och Halvblodsprinsen jag sett mest fram emot den här gången. 

På bloggfronten har det varit lite halvdött kanske. Men ska bättra mig. Nu har jag i alla fall lugnat ner mig efter kandidatstressen och sådär. Den är godkänd! Nu är jag bara 8 hp från min examen, varav 5,5 av dem bara är en komplettering. UNDERBART. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar